در حاشیه نهمین همایش و یادواره شهید تندگویان

کتاب «سرو سبز قامت» با حضور وزير نفت رونمايي شد

يکشنبه سوم دي ماه 1396کتاب «سرو سبز قامت» با حضور وزير نفت رونمايي شد

کتاب «سرو سبزقامت» روایت صنعت انتقال نفت ایران در گذر از جنگ تحميلي، با حضور مهندس بیژن زنگنه، وزیر نفت،  در حاشیه نهمین همایش و یادواره شهید تندگویان و 1055 شهید صنعت نفت رونمايي شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني موزه ها و مركز اسناد صنعت نفت، در حاشیه نهمین همایش و یادواره شهید تندگویان و 1055 شهید صنعت نفت از كتاب«سرو سبز قامت»  نوشته دکتر فاطمه ترکچی از کارشناسان ستاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس رونمايي شد.

در اين مراسم همچنين فاطمه تندگویان، خواهر شهید مهندس محمدجواد تندگویان و مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده وزارت نفت، دکتر احمد مجیدی مشاور فرهنگی وزیر و معاونت فرهنگی بسیج وزارت نفت و مهندس مهدی تندگویان حضور داشتند.

سرو سبز قامت با عنوان روایت صنعت انتقال نفت ایران در گذر از جنگ، شرح رشادت های شهیدان صنعت نفت و به طور ویژه 28 شهید بزرگوار شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران است که در محل خدمت و میدان نبرد ایستادگی کرده و شهد شیرین شهادت نوشیدند.

این کتاب در دو بخش به خاطرات و داستان زندگی شهدا و نیز مستندات زندگی و خدمات این عزیزان پرداخته است.

چاپ نخست کتاب "سرو سبز قامت" در قطع رقعی و 447 صفحه،‌ با شمارگان 1100 نسخه و بهای چهارصد هزار ریال از سوی نشر هزاره ققنوس و به سفارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، امسال منتشر و روانه بازار کتاب شده است.