بازدید بيش از 3000 نفر در تعطيلات نوروزي از موزه بنزين خانه آبادان

سه شنبه بیستم فروردين ماه 1398بازدید بيش از 3000 نفر در تعطيلات نوروزي از موزه بنزين خانه آبادان

"موزه بنزين خانه آبادان" در تعطيلات نوروزي امسال، پذيراي 3179 بازديد كننده و گردشگر داخلي و خارجي بود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پتروميوزيم، در تعطيلات نوروز امسال، علاوه بر علاقه مندان به صنعت نفت، مردم آبادان و گردشگراني از ساير نقاط ايران، تورهايي با همكاري منطقه آزاد ميراث فرهنگي آبادان، ميراث فرهنگي خرمشهر و اطلاع رساني هاي صدا و سيما و رسانه هاي خبري از "موزه بنزين خانه آبادان" ديدن كردند.

موزه بنزين خانه آبادان، نخستين موزه از طرح موزه هاي صنعت نفت است كه در دي ماه سال 1395 در محل جايگاه قديمي سوخت اين شهر گشايش يافته و محل آن به استناد برخى سوابق به عنوان نخستین جایگاه سوخت ایران، در سال 1306 شمسی احداث شده است.

بنزين خانه نوروز 98 (12)

بنا به همين گزارش موزه بنزين خانه آبادان در حال حاضر به عنوان يكي از مقاصد گردشگري اين شهر مورد توجه گردشگران، بويژه دست اندركاران صنعت نفت قرار گرفته و طي سال گذشته (1397 خورشيدي) 7771 نفر از اين موزه بازديد به عمل آورده اند.

اين در حالي است كه آمار كل بازديد از اين موزه از سال 1395 تا كنون به 17 هزار و 290 نفر مي رسد. در ميان بازديد كنندگان اين موزه حضور پيشكسوتان صنعت نفت، خانواده هاي آباداني و بعضا گردشگراني خارجي كه از آبادان ديدن مي كنند، قابل توجه است.

موزه بنزين خانه آبادان در نوروز امسال، همچنين برنامه هاي ويژه اي را برگزار كرد كه از جمله آنها مي توان به برگزاري نمايشگاه تمبر و اسكناس و نمايشگاه نقاشي اشاره كرد كه مورد استقبال بازديد كنندگان قرار گرفت.

اين در حالي بود كه در تعطيلات نوروزي امسال علاوه بر بازديد كنندگان عادي، تورهایي از تهران. مشهد، قزوین و تبریز نيز از موزه بنزين خانه ديدن كردند. همچنين گردشگراني از گشورهاي آمریکا، کانادا و آلمان از ديگر بازديد كنندگان نخستين موزه از طرح موزه هاي صنعت نفت بودند.

لازم به يادآوري است در موزه بنزين خانه آبادان انواع دستگاه هاي پمپ بنزين و تاريخچه استفاده از اين دستگاه ها در كشور، نمونه اي از پمپ بنزين هاي قديمي و خودرو در حال سوختگيري؛ فضاي يك شعبه نفت در گذشته، مخازن قديمي پرچي، مجموعه تانكرهاي سوخت رسان؛ اسناد و مستندات تاريخي مربوط به توزيع فرآورده هاي نفتي و ... به نمايش گذاشته شده است.