معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 12:

پمپ‌بنزین دروازه دولت، گوشه‌اي از شناسنامه كلان‌شهر تهران است

يکشنبه یکم تير ماه 1399پمپ‌بنزین دروازه دولت، گوشه‌اي از شناسنامه كلان‌شهر تهران است

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 12 در دیدار از موزه پمپ‌بنزين دروازه دولت تهران گفت: جايگاه سوخت‌رساني دروازه دولت گوشه‌اي از شناسنامه كلان‌شهر تهران است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مديريت موزه‌ها و مركز اسناد صنعت نفت، سعيد شاهمير بعد از ظهر امروز (شنبه، 31 خردادماه 99)، در بازديد از موزه دروازه دولت تهران با بیان اینکه منطقه 12 تهران با برخورداري از بيشترين بناها و ظرفيت‌هاي تاريخي و موزه‌ای، قطب گردشگري شهر تهران به شمار مي‌رود، گفت: راه‌اندازي موزه پمپ‌بنزين دروازه دولت، به عنوان يك موزه تخصصي آن هم در حوزه صنعت نفت به جاذبه‌های گردشگري اين منطقه افزوده است.

وي با اظهار خرسندي از ايجاد يك موزه صنعتی و تخصصي در اين منطقه گفت: جايگاه سوخت‌رساني دروازه دولت با توجه به قدمت و رويكرد تاريخي آن، گوشه‌اي از شناسنامه كلان شهر ما يعني تهران به شمار مي‌رود.

شاهمير كه به همراه جمعي از كارشناسان معاونت برنامه‌ريزي شهرداري اصفهان از موزه پمپ‌بنزين دروازه دولت ديدن كرد، هدف از اين بازديد را انتقال تجربيات مديريت كلان شهرهاي بزرگی نظير تهران قلمداد کرد و گفت: اين امكان در شهرداري‌هاي سراسر كشور فراهم شده تا موفقيت‌هاي فرهنگي و اجتماعي هر شهر يا استان در اختيار دست‌اندركاران مربوطه قرار گيرد تا بتوانند برنامه‌هاي مشابهی را در حوزه‌هاي اجتماعي و فرهنگي مربوط به مناطق خود اجرا کنند، لذا بازديد از موزه‌ها و ديگر مراكز فرهنگي و هنري و آشنايي با دستاوردهاي آنها از جمله اين تبادلات و تعاملات بين منطقه‌اي به شمار مي‌رود.

photo_2020-06-20_18-43-11

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 12 در ادامه از همكاري تنگاتنگ شهرداري اين منطقه و مديريت موزه‌ها و مركز اسناد صنعت نفت در شكل‌گيري موزه پمپ‌بنزين دروازه دولت سخن گفت و تصريح كرد: يكي از وظايف شهرداري تهران، پشتيباني از زيرساخت‌هاي اجتماعي، فرهنگي و گردشگري اين شهر است. شهرداري هر منطقه متناسب با ظرفيت و امكانات موجود، بستر همكاري مشترك با اماكن و نهادهاي فرهنگي را در حوزه جلب، مشارکت و تشويق شهروندان فراهم کرده و علاوه بر آن مديريت شهري نيز در قالب فعاليت‌هاي فني و عمراني، نگهداشت و فضاي سبز با كليه اين مجموعه‌ها در تعامل است كه موزه پمپ‌بنزين دروازه دولت نيز از اين امر مستثني نیست.

وي در ادامه با تاكيد بر رويكرد آموزشي موزه پمپ‌بنزين دروازه دولت تهران در حوزه مصرف بهينه سوخت و بسترسازي فرهنگي در اين زمينه خاطرنشان كرد: ماموريت مديريت شهر به ويژه منطقه 12 در سال‌هاي اخير توجه ويژه به امر آموزش كودكان و نوجوانان و تقويت ارزش‌ها و بايدها و نبايدهاي فرهنگي در اين گروه سني است و اداره آموزش شهروندي شهرداري توانسته ارتباط خوبي را در اين زمينه با تشكل‌هاي اجتماعي مختلف در مدارس، آموزشگاه‌ها، مساجد، پايگاه‌هاي بسيج و... برقرار كند.

وی خاطرنشان کرد: اين اداره آمادگي دارد تا با موزه پمپ‌بنزين دروازه دولت تهران نيز در حوزه‌هاي مختلف آموزشي از جمله برگزاري دوره‌هاي مختلف، تهيه و توزيع بسته‌هاي فرهنگي با موضوعات مرتبط با صنعت نفت همكاري کند.

photo_2020-06-20_18-43-09

شاهمیر در پايان به استمرار فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي اين معاونت در دوره شيوع كرونا با رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي اشاره كرد و افزود: اين معاونت مي‌تواند با رعايت قوانين ايمني و بهداشتي و پروتكل‌هاي ارائه شده از سوي وزارت بهداشت امكان بازديد علاقه‌مندان را در بازه‌هاي زماني و با تعداد مشخص فراهم آورده و با معرفي اين موزه در فضاي مجازي و حتي توزيع بسته‌هاي فرهنگي در مدارس بستر آشنايي هرچه بيشتر را با این مجموعه فرهنگي فراهم آورد.