مدیر مرکز اسناد و رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت تهران گفت‌وگو کردند

چهارشنبه یازدهم بهمن ماه 1402مدیر مرکز اسناد و رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت تهران گفت‌وگو کردند

به گزارش مدیریت مرکز اسناد و موزه‌های صنعت نفت، حسین شاملی سه‌شنبه (۱۰ بهمن‌ماه) با محمدجواد کیان، رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت تهران، سید عبدالرسول حمیدی، مدیربیمارستان فوق تخصصی نفت تهران وهیئت همراه برای گسترش همکاری و پیشبرد اهداف مشترک دیدار و گفت‌وگو کردند.  

مدیر مرکز اسناد و موزه‌های صنعت نفت در ابتدای این نشست گزارشی از عملکرد این مدیریت ارائه و با تبیین فعالیت مرکز اسناد صنعت نفت عنوان کرد: حدود ۱۱ میلیون برگ سند در مرکز اسناد در بخش‌های مختلف از جمله پرسنلی کارگران و کارمندان پالایشگاه آبادان، بین‌الملل، صادرات نفت و ... نگهداری می‌شود.

شاملی ‌از موزه کارآموزان آبادان به‌عنوان بزرگترین موزه صنعتی کشور نام برد و اعلام کرد: مدیریت مرکز اسناد و موزه‌های صنعت نفت ‌هم اکنون چندین طرح موزه‌ای‌ را در شهرهای آبادان، اهواز، مشهد وکرمانشاه در دست پیگیری واقدام دارد.

محمدجواد کیان، رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت تهران هم با اشاره به قدمت تاریخی بهداشت و درمان صنعت نفت یادآور شد: نخستین بیمارستان مجهز و استاندارد در خاورمیانه در سال 1303 در مسجدسلیمان راه‌اندازی شد، این بیمارستان هم اکنون نیز در حال فعالیت است.

وی اظهار امیدواری کرد با همکاری مدیریت مرکز اسناد و موزه‌های صنعت نفت آثار و اشیاء تاریخی این بخش از صنعت نفت در معرض دید عموم قرار گیرد.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت تهران پیش از این نشست از بخش‌های مختلف نمایشگاه دائمی مدیریت مرکز اسناد و موزه‌های صنعت نفت بازدید کردند و در جریان بخشی از تاریخ صنعت نفت ایران قرار گرفتند.

مرکز اسناد و موزه‌های اسناد صنعت نفت هم اکنون دارای موزه‌های دروازه دولت تهران، بنزین‌خانه آبادان، کارآموزان آبادان، صنعت پخش سبزوار، چاه شماره یک مسجد سلیمان، نفت‌سوزهای کرمان، موزه میراث صنعت نفت محمودآباد و نمایشگاه دائمی میراث صنعت نفت تهران است.