لاوان ظرفیت بالایی برای معرفی در موزه‌های صنعت نفت دارد

چهارشنبه پانزدهم بهمن ماه 1393لاوان ظرفیت بالایی برای معرفی در موزه‌های صنعت نفت دارد

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت و مشاور عالی وزیر در امور موزه‌های صنعت نفت پس از بازدید از منطقه لاوان شرکت نفت فلات قاره ایران، گفت: این منطقه برای معرفی در موزه‌های صنعت نفت ظرفیت بسیار بالایی دارد.

به گزارش شانا، اکبر نعمت‌الهی و هیئت همراه برای بازدید دوره‌ای از مناطق عملیاتی این شرکت به منظور بهره‌گیری از قابلیتهای این مناطق در موزه‌های صنعت نفت، روز پنج‌شنبه (دوم بهمن‌ماه) وارد منطقه عملیاتی لاوان شدند و مورد استقبال عباس رجب‌خانی، رئیس این منطقه قرار گرفتند.

این گروه بلافاصله پس از ورود به منطقه لاوان، با یک فروند بالگرد راهی سکوی رسالت شدند و در جلسه‌ای با رئیس و مسئولان این سکو شرکت کردند، سپس برای بررسی اقلام و اسناد قدیمی و مناسب موزه، بخشهای مختلف سکو مورد بازدید مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت و هیئت همراه قرار گرفت.

این گروه پس از آن، سکوی رسالت را به مقصد سکوی سلمان یکی از بزرگترین سازه‌های نفتی دریایی خلیج فارس ترک کردند، در این سکو نیز پس از برگزاری جلسه با مسئولان سکوی سلمان بخشهای مختلف آن مورد بازدید قرار گرفت.

مشاور عالی وزیر نفت در امور موزه‌های صنعت نفت و هیئت همراه پس از پایان بازدید از سکوی سلمان، وارد منطقه لاوان شدند و در جلسه‌ای که برای بررسی قابلیتهای این منطقه برای ارائه در موزه‌های صنعت نفت ترتیب داده شده بود، شرکت کردند.

در ابتدای این جلسه، رئیس منطقه لاوان به بیان تاریخچه‌ای از فعالیت شرکت نفت فلات قاره ایران در منطقه لاوان و ظرفیتهای این منطقه برای ارائه در موزه‌های صنعت نفت پرداخت.

در ادامه این جلسه، مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت نیز در باره چگونگی شکل‌گیری موزه صنعت نفت گزارشی ارائه داد و گفت‌: امیدوارم بتوانیم با تلاش همکاران، اسناد، خاطره ها، سوابق و تاریخچه صنعت نفت را جمع‌آوری و با این کار هویت ملی و نفتی خود را تقویت کنیم.

وی افزود: خوشبختانه منطقه لاوان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مناطق نفتی دریایی کشور، پتانسیل بسیار بالایی برای معرفی در موزه‌های صنعت نفت دارد و با توجه به اینکه شرکت نفت فلات قاره ایران به عنوان نماد صنعت نفت دریایی کشور است، تلاش می‌کنیم در این موزه شرایط و سختیهای تولید نفت دریایی را به خوبی نمایش دهیم.

وی افزود: برپایی موزه‌های صنعت نفت یک اقدام ملی و سبب افتخار همه کارکنان صنعت نفت است و امیدوارم این اقدام برای آیندگان ماندگار شود.

پس از پایان این جلسه، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت و هیئت همراه از بخشهای مختلف منطقه لاوان شامل تعمیرات توربین، انبارها، تاسیسات و ... بازدید کردند و این بازدید که به مدت بیش از پنج ساعت به طول انجامید.

این گروه پس از آن به سمت منطقه کیش رهسپار شدند و پس از گفتگو با علیرضا قانعی، رییس این منطقه، از بخشهای مختلف تاسیسات این منطقه نیز بازدید کردند و پس از آن به تهران بازگشتند.