مرکز اسناد موزه هاي صنعت نفت، ميزبان گردشگران پژوهشي

دوشنبه نهم مرداد ماه 1396مرکز اسناد موزه هاي صنعت نفت، ميزبان گردشگران پژوهشي

مركز اسناد موزه هاي صنعت نفت طي روزهاي گذشته ميزبان چند تن از گردشگران پژوهشي بود كه با تبديل اين مركز به محلي شناخته شده براي مطالعه اسناد تاريخي صنعت نفت و گاز، به آن مراجعه مي كنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني موزه ها و مركز اسناد صنعت نفت ايران، پس از گذشت نزدیک به چهار سال از آغاز کار موزه‌هاي نفت، آرشیو مرکز اسناد آن، به محلی شناخته شده در میان پژوهشگران و محققین ایرانی و خارجی تبدیل شده است، به گونه‌ای که اين افراد از طريق موتورهای جستجو در اينترنت، با مرکز اسناد صنعت نفت به عنوان یکی از گزینه‌های پیش رو براي پژوهش، آشنا مي شوند.

بنا به همين گزارش، مرکز اسناد صنعت نفت به تازگی میزبان دو پژوهشگر از کشور آمریکا بوده که پژوهش خود را در حوزه تاریخ نفت به انجام می‌رسانند. سیروس الکساندر موحدی لنکرانی دانشجوی دوره دکتری تاریخ ایران در دانشگاه پنسیلوانیا، برای تدوین رساله دکتری خود با عنوان «گاز طبیعی و مایع و تاثیر آن در تحولات اقتصادی و اجتماعی ایران» يكي از مراجعان اين مركز بود.

همچنين شیما هوشیار افتخاری دانشجوی دوره دکتری رشته انسان‌شناسی فرهنگی دانشگاه شهری نیویورک كه برای تحقیق درباره پایان نامه دکتری خود با عنوان «تاثیرات اجتماعی ـ اقتصادی نفت در آبادان» به تازگی میهمان مرکز اسناد بود و از اسناد، کتاب‌ها و نشریات این مرکز جهت انجام تحقیق خود استفاده کرد.

لازم به ذكر است امروزه، توریسم پژوهشی حوزه اي شناخته شده در عرصه مطالعات بین‌المللی است و مرکز اسناد صنعت نفت نيز با رسيدن به مرحله بهره‌برداری و آغاز کار فهرست نویسی، پذیرای پژوهشگران و محققین داخلی و خارجی است.

مسولان مرکز اسناد موزه هاي صنعت نفت اميدوارند با تكميل و غني تر شدن اين مركز بتوانند روز به روز خدمات بيشتري را به پژوهشگران داخلي و گردشگران پژوهشي كه از خارج از كشور در ايران حضور مي يابند، ارائه دهند.