با ایجاد پارک موزه نفت

نخستين شهر نفتي چين به يك مركز توريستي تبديل مي شود

پنج شنبه نوزدهم مرداد ماه 1396نخستين شهر نفتي چين به يك مركز توريستي تبديل مي شود

نخستين شهر نفتي چين كه توليد نفت در آن از سال 1939 آغاز شد، بر اساس برنامه "كمربند و راه" به يك مركز توريستي تبديل مي شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني موزه ها و مركز اسناد صنعت نفت ايران، روزنامه چاينا ديلي با ذكر اين مطلب نوشت: يومن (Yumen) شهري كوچك و كوهپايه اي در استان دور افتاده گانسو در شمال شرقي چين است كه زماني در دهه 1940 ميلادي، 90 درصد نفت مورد نياز اين كشور را تامين مي كرد، اما به مرور زمان و با كاهش توليد چاه هاي نفت، از اهميت اين شهر كاسته شده است.

به نوشته اين روزنامه، توليد نفت در اين شهري باستاني كه در حاشيه كوهپايه اي در كنار جاده قديمي ابريشم قرار دارد، در سال 1999 به پايين ترين سطح خود رسيد و از سال 2003 مردم محلي مهاجرت از اين شهر را براي يافتن كار و فرصت هاي شغلي آغاز كردند. به اين ترتيب جمعيت اين شهر يك صد هزار نفري به كمتر از 30 هزار نفر رسيد.

همين گزارش مي افزايد: اجراي برنامه "كمربند و راه" (Belt & Road) از سال 2013 با هدف ايجاد تحول در شهر باستاني يومن كه قدمت آن به قرن دوم پيش از ميلاد مي رسد، آغاز شد و حفظ و مرمت ميراث فرهنگي آن در دستور كار قرار گرفت.

به گفته كائو زنگ شونگ، مدير اداره توريسم منطقه، طي سال هاي اخير مبلغ 17 ميليون يوان در زمينه راه اندازي موزه ها، ايجاد يك موزه ظروف سفالي در اين شهر كه سفال هايش شهرت دارد و بالاخره راه اندازي پارك موزه اي با موضوع "فرهنگ نفت" در اين مركز مهم نفتي چين، هزينه شده است.

يوان همچنين وي اظهار اميدواري مي كند اين برنامه ها به توسعه منطقه و تقويت روابط و مبادلات فرهنگي آن با ساير نقاط كشور كمك كند و با ورود بازديد كنندگان داخلي و خارجي بيشتر، نخستين شهر نفتي چين، به يك مركز گردشگري پايدار تبديل شود.