حضور رئيس اسبق پالايشگاه آبادان در دفتر موزه هاي نفت

دوشنبه سوم مهر ماه 1396حضور رئيس اسبق پالايشگاه آبادان در دفتر موزه هاي نفت

نصر ا.. محمدي، مديرعامل و رئيس پالايشگاه آبادان در سال هاي 1374 تا 1378 با حضور در دفتر موزه هاي نفت، ضمن يادآوري خاطرات دوران خدمت، از تلاش هاي انجام شده در راستاي حفظ ميراث صنعت نفت كشور قدرداني كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني موزه ها و اسناد صنعت نفت ايران، محمدي در سال 1352 به صنعت نفت وارد شده و پس از وقوع انقلاب اسلامي به عنوان يكي از همكاران شهيد تند گويان در وزارت نفت با وي همكاري كرده است.

وي با يادآوري اين كه دفتر وزير نفت در آن زمان در ساختمان مركزي شماره هفت، در خيابان استاد نجات الهي قرار داشت، به ذكر خاطراتي از جلساتي كه با حضور شهيد تندگويان برگزار مي شد، پرداخت و افزود: "در اين جلسات موضوعات حساس صنعت نفت در آن شرايط خاص سياسي كشور مورد بحث قرار مي گرفت و يادم هست كه گاهي اين جلسات تا پاسي از شب ادامه مي يافت."

محمدي كه مدرك دكتراي خود را از دانشگاهي در رشته اقتصاد انرژي دريافت كرده است،  خاطراتي را نيز از تداوم بازسازي ها در پالايشگاه آبادان براي رساندن ظرفيت اين پالايشگاه به حد مطلوب پس از آسيب هايي كه در جنگ تحميلي ديده بود، بيان داشت و افزود: پالايشگاه آبادان به عنوان نخستين پالايشگاه كشور همواره از اهميت بالايي برخودار بوده و نقش مهمي در تامين سوخت كشور داشته است.

محمدي راه اندازي موزه هاي نفت را كار بسيار ارزشمندي توصيف كرد كه به حفظ و ثبت تاريخ اين صنعت، به مثابه يكي از اصلي ترين و كليدي ترين صنايع كشور كمك مي كند.

متن كامل گفت و گو با اين  پيشكسوت نفتي، در سايت موزه نفت درج مي شود.