در جلسه ای با حضور مدیر موزه های نفت و مدیرعامل شرکت پخش خراسان رضوی

محدوده قطعی موزه نفت مشهد مشخص شد

دوشنبه هشتم آبان ماه 1396محدوده قطعی موزه نفت مشهد مشخص شد

بخشی از انبار نفت قدیمی مشهد، شامل مخازن پرچی قدیمی، بازوهای بارگیری و محل تخلیه مخزن دار، به عنوان محدوده قطعی موزه نفت مشهد مشخص شد.

به گزارش روابط عمومی منطقه خراسان رضوی، در جلسه ای که با حضور مدیر موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت و هیات همراه، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی و رییس روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران در مشهد برگزار شد، تصمیمات نهایی درخصوص واگذاری بخشی از انبار نفت قدیمی مشهد و تعیین محدوده قطعی آن اتخاذ شد. این محدوده شامل مخازن پرچی قدیمی، بازوهای بارگیری و محل تخلیه مخزن دار است.

ضمنا به منظور تکمیل و تجهیز این مجموعه با المان های موزه ای مرتبط و نظر به نقش این انبار در ذخیره و توزیع سوخت مورد نیاز این استان در گذشته و باتوجه به دسترس بودن ریل های قطار، مقرر شد طی مکاتبه و رایزنی با مسوولان شرکت راه آهن تعدادی از تانکرهای قدیمی نفتکش به این مجموعه انتقال یابد.

انبار شماره یک مشهد در سال 1320 در محل چهارراه مقدم طبرسی تحت عنوان شرکت نفت انگلیس و ایران ساخته شد و پس از ملی شدن صنعت نفت تحت عنوان شرکت نفت ایران، ناحیه خراسان شروع به فعالیت کرد. این انبار با ماسحت 59000 متر مرقع واقع در 40 کیلومتری مشهد در جاده فریمانف دارای مخازن پرچی است که زمانی از طریق راه آهن، نفت کوره مورد نیاز استان را تامین می کرد.

شهر مشهد به عنوان یکی از محورهای مواصلاتی منطقه شرق کشور از سابقه فراوانی در زمینه توزیع و پخش فرآورده های نفتی برخوردار است و به عنوان قطب زیارتی کشور به و دلیل حضور خیل کثیر زائران، موقعیت مناسبی برای ایجاد موزه به شماره می رود.