مجری و ناظر باغ موزه نفت كرمان:

رویکرد باغ موزه نفت باید با فضای عمارت همگونی داشته باشد

سه شنبه نهم آبان ماه 1396رویکرد باغ موزه نفت باید با فضای عمارت همگونی داشته باشد

مجری و ناظر باغ موزه نفت كرمان گفت: رویکرد باغ موزه باید با فضای عمارت تناسب و همگونی داشته باشد.

محمدعبدالعلی پور در گفت و گو با پايگاه اطلاع رساني موزه ها و مركز اسناد صنعت نفت ايران، با عنوان این مطلب افزود: "هدف از ساخت موزه، فقط معرفی یک سازمان یا دستگاه نیست، بلکه معرفی گذشته و تاریخ آن مجموعه به مردم اهمیت بیشتری دارد. ما در تلاش هستیم با جمع آوری اطلاعات از سیر تحولات تاریخی این عمارت در ادوار مختلف و مستندات مرتبط، اعم از شی و سند، رویکرد و سناریویی مناسب را برای این موزه تدوین نماییم."

ناظر و مجری باغ موزه نفت كرمان با تاکید بر ضرورت توجه به نیاز مخاطب در احداث و چینش موزه هاي نفت و يادآوري اين كه چنين موزه هايي با شعبه نفت تفاوت دارند، گفت: "موزه ها باید متناسب با نیاز، ذوق و سلیقه مردم و مخاطبان آنها، ایجاد شود در غیر این صورت به بیراهه رفته ایم. چرا كه موزه تداعی کننده یک نهضت فکری است که باید مردم را به فکر کردن و اندیشیدن ترغیب نماید و برای آنها جذاب باشد.

عبدالعلي پور در ادامه افزود: "باتوجه به کاربری این عمارت به عنوان باغ موزه درنظر داریم خدمات جانبی مناسبی را به بازدیدکنندگان ارائه دهیم از جمله فروش محصولات فرهنگی و صنایع دستی استان، ایجاد رستوران یا سفره خانه سنتی و فضای بازی برای کودکان."