بازدید مدیر موزه های نفت از مراحل بازسازی و مرمت جرثقیل اکوان

پنج شنبه نوزدهم بهمن ماه 1396بازدید مدیر موزه های نفت از مراحل بازسازی و مرمت جرثقیل اکوان

مدیر موزه های نفت و هیات همراه از مراحل بازسازی و مرمت جرثقیل تاریخی اکوان در یارد شرکت مهندسي و ساخت تاسیسات دریایی خرمشهر، بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موزه ها مرکز اسناد صنعت نفت ایران در این دیدار که روز گذشته انجام شد، اکبر نعمت الهی، مدیر موزه های نفت و ساسان بامداد صوفی، ناظر و مجری پروژه موزه های نفت در آبادان، در جریان آخرین اقدامات انجام گرفته در زمینه مرمت و آماده سازی جرثقیل تاریخی اکوان قرار گرفتند.

جرثقیل اکوان دهم دی ماه امسال به منظور تخليه گل و لاي و ، رسوب زدايي، گرفتن درزها و منافذ، انجام سند بلاست، پوشش با رنگ دريايي و ضد زنگ زدگي و نمك و رنگ آميزي نهايي از اسکله آبادان به یارد شرکت تاسیسات دریایی انتقال داده شد.

بازدید از مرمت اکوان

قرار است این جرثقیل پس از انجام مراحل مرمت و آماده سازی، به محل اوليه در اسكله آبادان بازگشت داده شود تا به عنوان بخشی از اسکله موزه این شهر مورد بهره برداری قرار گیرد.

لازم به یادآوری است در طرح موزه اسكله نفت آبادان، بخش هاي مختلفي در نظر گرفته شده است كه جرثقيل اكوان و كمي آن سوتر جرثقيل كوچكتر "گوگرد" به عنوان نمادهاي صنعت نفت ايران و تاثيرگذاري اين صنعت بر تحولات سياسي در جهان معاصر، در معرض ديد بازديد كنندگان قرار خواهند گرفت.