نخستين سکوی نفتی خلیج فارس میزبان اولین گروه از مهيمانان نوروزی

يکشنبه پنجم فروردين ماه 1397نخستين سکوی نفتی خلیج فارس میزبان اولین گروه از مهيمانان نوروزی

اولین گروه 60 نفره از مهمانان نوروزی سه‌ شنبه 29 اسفند ماه و همزمان با سالروز ملی شدن صنعت نفت از سکوی دریایی بهرگانسر بازدید کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني موزه ها و مركز اسناد صنعت نفت، سکوي دريايي بهرگانسر در منطقه نفتي بهرگان، به عنوان نخستین موزه دریایی ایران، توسط مدیریت موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت کشور در حال بازسازی و مرمت است.

در این بازدید خانواده برخی از کارکنان شرکت نفت فلات قاره در قالب تور دریایی خانوادگی از نزدیک با محیط کار و شرایط کار همسران خویش آشنا شدند.

در دي ماه گذشته، در سفر مدير موزه هاي نفت به سكوي نفتي بهرگانسر، مقرر شد، نخستين تور گردشگري نفتي ايران در آب هاي خليج فارس، از سال 1397، در اين سكو راه اندازي شود.

سكوي نفتي بهرگانسر

اكبر نعمت الهي، تبديل سكوي نفتي دريايي به موزه را اقدامي نو در صنعت گردشگري كشور عنوان كرد و گفت: اميدواريم اين ابتكار مورد استقبال عموم مردم، پژوهشگران، متخصصين، دانشجويان رشته‌هاي مختلف صنعت نفت، خانواده‌هاي كاركنان صنعت نفت و... قرار بگيرد و با امكان ايجاد تفريحات دريايي از جمله ماهيگيري و... علاوه بر آشنايي ملموس با ميراث كهن صنعت نفت بر جاذبه‌هاي برگزاري اين تور صنعتي افزوده شود.

سكوي ميدان نفتي بهرگانسر در سال 1341 به عنوان اولين سكوي دريايي ايران مورد بهره برداري قرار گرفته و نخستين چاه اكتشافي آن در سال 1338 حفر شده است. اين ميدان براي توليد حدود 30 هزار بشكه در روز طراحي شده بود كه بعدها با اضافه شدن بخش هاي جديد ظرفيت آن به 60 هزار بشكه در روز رسيد.

سكوي قديمي ميدان بهرگانسر كه قرار است مورد حفاظت و بازسازي قرار گيرد، داراي سه سكوي توليدي، حفاري و مسكوني است كه در حال حاضر از مدار توليد خارج شده است.