"موزه بنزين خانه آبادان" پذيراي 1400 گردشگر نوروزي بود

چهارشنبه پانزدهم فروردين ماه 1397

"موزه بنزين خانه آبادان" در دومين نوروز خود پذيراي بيش از 1400 بازديد كننده از آبادان و ساير نقاط ايران بود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني موزه ها و مركز اسناد صنعت نفت، دومین نوروز "موزه بنزین خانه آبادان" با استقبال گرم مهمانان نوروزی از سراسر كشور رو به رو شد.

بنا بر اين گزارش، ساعات كاري "موزه بنزین خانه آبادان" از دوم تا دوازدهم فروردين ماه، از ده صبح تا 9 شب بود و با هماهنگي هاي انجام گرفته با شهرداري آبادان، روزانه دو اتوبوس گردشگری ویژه مهمانان نوروزی، از اين موزه بازدید می کردند.

همچنين علاوه بر گردشگران داخلي، بازديد كنندگاني از ايرانيان مقيم كشورهاي كشورهاي عراق، انگلستان، آمريكا و كانادا نيز در اين مدت از "موزه بنزین خانه آبادان" ديدن كردند.

بنزين خانه نوروز

دست اندركاران موزه نيز با چاپ بنرهایی در کمپ های نوروزی و ارائه بورشورها تبلیغاتي، مردم را به ديدن دعوت كردند و نوروز امسال "موزه بنزین خانه آبادان" در كنار "موزه كارآموزان" ديگر موزه نفتي اين شهر، از جمله نقاط ديدني آبادان بود كه با استقبال گردشگران نوروزي رو به رو شد.

كاركنان قديمي صنعت نفت و خانواده هاي شان از جمله بازديد كنندگان از "موزه بنزین خانه آبادان" بودند كه با ديدن اين موزه و آثار به نمايش درآمده در آن يادها و خاطرات شان زنده مي شد.

سال گذشته نيز بيش از 1100 بازديد كننده در تعطيلات نوروزي از موزه بنزين خانه آبادان ديدن كردند.

لازم به يادآوري است  موزه بنزين خانه آبادان نخستين موزه از طرح موزه هاي صنعت نفت است كه در محل قديمي ترين پمپ بنزين ايران، افتتاح شده است.

در اين موزه كه با بازسازي بناي قديمي آن به سال 1306 خورشيدي (1927ميلادي) برپا شده، انواع دستگاه هاي پمپ بنزين و تاريخچه استفاده از اين دستگاه ها در كشور، يك نمونه پمپ بنزين و خودرو در حال سوختگيري؛ فضاي يك شعبه نفت قديمي، مخازن قديمي پرچي، مجموعه تانكرهاي سوخت رسان؛ اسناد و مستندات تاريخي مربوط به توزيع فرآورده هاي نفتي و ... به نمايش گذاشته شده است.