استقبال غيرمنتظره گردشگران نوروزي از "موزه كارآموزان آبادان"

يکشنبه نوزدهم فروردين ماه 1397استقبال غيرمنتظره گردشگران نوروزي از

"موزه كارآموزان آبادان" با 1547 بازديدكننده در ايام نوروز 1397، آمار بيشترين بازدید را در ميان مجموعه های فرهنگی آبادان به خود اختصاص داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني موزه ها و مركز اسناد صنعت نفت، دومين موزه از طرح موزه هاي صنعت نفت در شهر آبادان، نوروز امسال قبل از افتتاح رسمي و به صورت آزمايشي به روي مردم اين شهر و گردشگران گشوده شد.

رئيس موزه كارآموزان، با اشاره به بازدید فراتر از انتظار مردم از اين موزه در ايام نوروز، گفت: "موزه کارآموزان آبادان که دومین بخش از طرح موزه های صنعت نفت در اين شهر است، با تلاش شبانه روزی پرسنل و حمایت همه جانبه مدیریت موزه ها و مركز اسناد صنعت نفت و در حالي كه هنوز به طور رسمي افتتاح نشده بود، در ایام نوروز در معرض بازدید عموم قرار گرفت."

بازديد نوروزي از موزه كارآموزان

به گفته امين زاده درويش، وجود بازدید کنندگان اختصاصی، شامل پیشکسوتان آموزشگاه به همراه خانواده هاي شان، كاركنان قدیمی صنعت نفت آبادان که از نقاط مختلف كشور به آبادان سفر کرده بودند، موقعیت استراتژیک آموزشگاه و قرار گرفتن آن در ورودی مرکز شهر و بالاخره استقرار مرکز اسکان نوروزی در رو به روی آموزشگاه، از جمله عوامل موثر بر افزايش استقبال مردم از موزه كارآموزان آبادان بود.

وي مي افزايد: "این اتفاق برای معرفی موزه كارآموزان، محک زدن بخش های مختلف آن و آزمایش نیروی انسانی شاغل در موزه بسیار مفيد بود. مطابق برنامه اعلام شده روزهای بازدید در نوروز از دوم لغایت دوازدهم فروردین ماه بود و با توجه به وضعیت هوا در خوزستان و بررسی رفتار گردشگران، ساعات بازدید از 10 صبح الی 21 تعیین گردید."

نقاشي كودكان در كارآ»وزان

موزه کارآموزان آبادان كه در محل آموزشگاه فني سابق صنعت نفت اين شهر برپاشده است، از چهار بخش  تشكيل مي شود كه عبارتند از: اتاق های پنج گانه یا قسمت نمایشی مجموعه اداری، زمین بازی کودک و اتوبوس نقاشی، محوطه بیرونی (بقایای ماکت، دیگ بخار و ولوها) و بالاخره کارگاه اصلی كه به گفته زاده درويش در تمام بخش های مذکور نفرات با توجه به توانایی، مهارت و خلق و خو، مستقر گردیدند و در تمام نوروز به خدمت رسانی به هموطنان پرداختند. همچنين علاوه بر پرسنل شاغل در موزه، یک نفر راهنمای افتخاری از دوم لغایت ششم نوروز به راهنمایی در قسمت کارگاه در کنار نفرات مجموعه پرداخت.

بنا بر اين گزارش بازديد كنندگان موزه كارآموزان آبادان را 47% درصد مرد، 36% زن، 17% درصد كودك، 40% جوان، 32% ميان سال و 10% سالمند تشكيل مي دادند.

كارگاه موزه كارآموزان

رئيس موزه كارآموزان تاكيد دارد همکاری سایر دوستان در مجموعه های داخلی و بیرونی مثل "موزه بنزین خانه" روابط عمومی پالایشگاه، منطقه آزاد اروند و شهرداری آبادان، در دست یابی به این آمار نقش بسزايي داشته است.

همچنين در ایام نوروز سی برگ سند (اصل و کپی) و تعداد زيادي عکس که همگی جدید بودند از طرف پیشکسوتان آموزشگاه و مردم آبادان به موزه کارآموزان اهدا شد.

گفتني "موزه كارآموزان آبادان" در كنار "موزه بنزين خانه آبادان" (نخستين موزه از طرح موزه هاي صنعت نفت كه سال گذشته افتتاح شد) از جمله مراكز تاريخي- فرهنگي شهر آبادان بودند كه نوروز امسال مورد بازديد و استقبال مردم آبادان و ميهمانان نوروزي اين شهر قرار گرفتند.