قديمي ترين سكوي دريايي ايران، ميزبان خانواده هاي نفتي در تعطیلات نوروزی

دوشنبه بیستم فروردين ماه 1397قديمي ترين سكوي دريايي ايران، ميزبان خانواده هاي نفتي در تعطیلات نوروزی

سکوی نفتي بهرگانسر به عنوان قدیمی‌ترین سکوی خلیج فارس، در روزهای تعطیلات نوروزی میزبان گروه زیادی از كاركنان نفتي و خانواده‌های آنان بود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني موزه ها و مركز اسناد صنعت نفت، چندین گروه از همکاران نفتي و خانواده‌های آنان در تعطيلات نوروزي، توسط شناور به سکوی دریایی بهرگانسر اعزام شدند و از بخش‌های مختلف قدیم و جدید اين سكو بازدید کردند.

بازديد بهرگانسر نوروز 97

بنا به همين گزارش، بازدید از سکوی نفتی بهرگانسر، یکی از برنامه‌های نادری بود که با گذشت بيش از 5 دهه از عمر شرکت نفت فلات قاره به اجرا درآمد و در جريان اين بازديد كم سابقه خاطرات زيبايي براي بازديدكنندگان، به جا ماند و حال و هوای خانواده‌ها در این سفر تماشایی بود.

همچنين در بازديد از سكوي بهرگانسر، مسئولان اين سکو، توضيحاتي در مورد نحوه عملیات بهره‌برداری، تولید، انتقال و صادرات نفت خام، ارائه كردند و به تشريح شرایط زندگي روي سكو و دوری از شهر و خانواده پرداختند.

نوروز 97 سكوي بهرگانسر

در اين بازديدها، بیش از 700 نفر از سکوی بهرگانسر دیدن کردند. در مسیر سفر از اسکله بهرگان تا سکوی بهرگانسر که حدود 54 کیلومتر است و کشتی‌های مسافری این مسیر را به مدت 2 ساعت طی می‌کنند، از یک گروه هنری دعوت شده بود تا در طول مسیر با اجرای برنامه‌های متنوع و مفرح، فضای شادی را فراهم نماید که مورد توجه فراوان میهمانان قرار گرفت.

لازم به يادآوري است در دي ماه گذشته، در سفر مدير موزه هاي نفت به سكوي نفتي بهرگانسر، مقرر شد، نخستين تور گردشگري نفتي ايران در آب هاي خليج فارس، از سال 1397، در اين سكو راه اندازي شود. اين سكو كه در سال 1341 به عنوان اولين سكوي دريايي ايران مورد بهره برداري قرار گرفته و نخستين چاه اكتشافي آن در سال 1338 حفر شده، قرار است مورد حفاظت و بازسازي قرار گيرد،