سفیر برزیل از موزه بنزين خانه آبادان ديدن كرد

شنبه هشتم ارديبهشت ماه 1397سفیر برزیل از موزه بنزين خانه آبادان ديدن كرد

"رودریگو سانتوس" سفير كشور برزيل در ايران، كه براي يك ديدار دو روزه از مراكز فرهنگي و ورزشي آبادان، به اين شهر سفر كرده است، از "موزه بنزين خانه آبادان" بازديد به عمل آورد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني موزه ها و مركز اسناد صنعت نفت، سفير كشور برزيل در ايران، روزهاي جمعه و شنبه برابر با هفتم و هشتم اردیبهشت ماه، ميهمان مردم و مسئولان شهر آبادن بود و از مراكز فرهنگي و ورزشي اين شهر ديدار به عمل آورد.
سفیر برزیل در ایران گفت: موزه نفت به دلیل قدمت تاریخی و صنعتی نفت در آبادان، مخاطبان زیادی را به خود اختصاص خواهد داد. حفظ و نگهداری آثار قدیمی و انتقال آنها به نسل آینده،  تاثیر مطلوبی بر آینده می گذارد، تا بدانیم که ما بر شانه انسان های بزرگی ایستاده ایم. تاریخ گذشته و تجربیات آن چراغ راه آینده است.

سانتوس در بازديد از "موزه بنزين خانه" كه حسين حميد پور شهردار آبادان و سجاد پاگهر، رئيس اداره ميراث فرهنگي آبادان خرمشهر، وي را همراهي مي كردند، ضمن جذاب و اثرگذار توصيف كردن اين موزه، بابت گراميداشت ياد و خاطره نخستين پمپ بنزين ايران، به مردم آبادان تبريك گفت.

سفير برزيل در بنزين خانه آبادان

همچنين در نشست سفير برزيل با شهردار آبادان، دعوتنامه شهردار سائوپائولو براي ديدار از آبادان، به آقاي سانتوس، اهدا شد.

لازم به يادآوري است  موزه بنزين خانه آبادان نخستين موزه از طرح موزه هاي صنعت نفت است كه در محل قديمي ترين پمپ بنزين ايران، افتتاح شده است.

در اين موزه كه با بازسازي بناي قديمي آن به سال 1306 خورشيدي (1927ميلادي) برپا شده، انواع دستگاه هاي پمپ بنزين و تاريخچه استفاده از اين دستگاه ها در كشور، يك نمونه پمپ بنزين و خودرو در حال سوختگيري؛ فضاي يك شعبه نفت قديمي، مخازن قديمي پرچي، مجموعه تانكرهاي سوخت رسان؛ اسناد و مستندات تاريخي مربوط به توزيع فرآورده هاي نفتي و ... به نمايش گذاشته شده است.