در پي توافق مديريت موزه های نفت با متروی تهران

هواکش مترو جایگاه قديمي سوخت دروازه دولت تخریب می شود

يکشنبه بیستم خرداد ماه 1397هواکش مترو جایگاه قديمي سوخت دروازه دولت تخریب می شود

در پي توافق مدیریت موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت و شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، مقرر شد هواكش اضطراري مترو در مقابل جايگاه قديمي پمپ بنزين دروازه دولت تهران، تخريب شود.

در نشستی با حضورمدیران و کارشناسان ارشد مدیریت موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت و شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه موافقت گردید هواکش اضطراری مترو مستقر در جایگاه دروازه دولت تخریب شود.

به گزارش روابط عمومی موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت ، تلاش ها و پيگيري ها براي تخریب هواکش اضطراری مترو که در ضلع شرقی جایگاه پمپ بنزين دروازه دولت تهران قرار دارد، سرانجام پس از دو سال به بار نشست و مسوولان شرکت بهره براری متروی تهران با قید شرایطی با تخریب این هواکش موافقت کردند.

هواكش مترو دروازه دولت

جایگاه سوخت رسانی دروازه دولت یا همان جایگاه شماره 6 سعدی که مدتی است برای تبديل به يكي از موزه هاي نفت كشور، در دستور کار مديريت موزه ها و مركز اسناد صنعت نفت قرار گرفته، تنها بنای بازمانده از پمپ بنزین های اولیه شهر تهران است که قدمت آن به ابتدای تاریخچه حمل و نقل نوین بازمي گردد.

این هواکش به لحاظ ظاهری و منظر معماری و شهرسازی، مشکلاتی را برای این مکان تاریخی و طراح راه اندازی موزه در آن به و جود آورده بود. جزو تاسيسات رزرو مترو تهران است و استفاده عملیاتی از آن نمی شود.

در این نشست مقرر شد هواکش تخريب و به کف اصلی محوطه برسد. با این کار ضمن رعایت اصول ایمنی و فنی در محوطه و بنای موزه از ایجاد اختلال در تداعی فضای تاریخی و زیباشناختی و راه اندازی و بهره گیری از موزه در قالب یک پمپ بنزین قدیمی جلوگیری خواهد شد.