رکن الدین جوادی، معاون وزیر نفت:

موزه نفت به حفظ دستاوردهاي اين صنعت کمک مي كند

شنبه بیست و هفتم مرداد ماه 1397موزه نفت به حفظ دستاوردهاي اين صنعت کمک مي كند

رکن الدین جوادی، معاون وزیر در امور نظارت بر منابع هیدروکربوری در بازدید از موزه پمپ بنزين دروازه دولت، مرکز اسناد و گنجینه اشیای موزه هاي صنعت نفت، بر اهميت موزه نفت در حفظ ميراث و دستاوردهاي اين صنعت، تاكيد كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پتروميوزيم، جوادي با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در حفظ آثار ملی در حوزه صنعت نفت، لزوم پیگیری و ادامه کار موزه هاي نفت را يادآور شد.

وي كه به دعوت مدیر موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت از موزه در دست احداث پمپ بنزین دروازه دولت، مرکز اسناد و گنجینه اشیای صنعت نفت ديدن مي كرد، با توضيحات اكبر نعمت الهي، مدير موزه هاي نفت و ساير دست اندركاران اين مجموعه در جريان اقدامات انجام گرفته و برنامه هاي آتي مديريت موزه ها قرار گرفت.

جوادي بازديد دروازه دولت

جوادی که نخست در جایگاه پمپ بنزین دروازه دولت حضور یافت، با مشاهده اقدامات انجام شده در مرمت و بازسازي این بنای تاریخی گفت: "موزه های نفت، قدم های آغازین و امیدوارکننده ای را برداشته است که امیدوارم با تکامل و موفقیت مستمر همراه شود."

وی با ابراز خرسندی از برنامه ریزی و اجرای طرح راه اندازی موزه ها در صنعت نفت که ثمره آن احیا و حفظ میراث ماندگار این صنعت است افزود: "اعتبار هر ملتی به تاریخ آن است که می تواند چراغ راه برای ادامه کارهای نیک و اجتناب از کارها و تجربیات نامناسب و ناموفق باشد."

معاون وزیر در ادامه از مرکز اسناد و گنجینه اشیا در منطقه ري بازدید کرد. در جريان اين بازديد مسوولان هریک از واحدها با معرفی مجموعه های تحت نظارت خود وی را در جریان جدیدترین اقدامات صورت گرفته و مستندات گردآوری شده گذاشتند.

جوادي بازديد اسناد

جوادی طی نشستی که به همین منظور با حضور مسوولان واحدها در مرکز اسناد برگزارش شد با اشاره به اسناد شناسایی و گردآوری شده از کلیه سطوح صنعت نفت در سراسر کشور، از ضرورت کشف دلایل شکل گیری مجموعه های تحت نظارت صنعت نفت سخن گفت و اظهار داشت: "برای شکل گیری ساختار یک مجموعه باید اسناد مربوط به شکل گیری آن جمع آوری شود. در صنعت نفت هم هر مجموعه متولياني دارد که با کشف اسناد مربوط به آن می توان سریع تر به دلایل شکل گیری آن دست یافت."

معاون وزیر نفت در امور نظارت بر منابع هیدروکربوری با اشاره به اهمیت استفاده از تجربیات گذشته، افزود: "مسوولان باید ضمن همراهی و حمایت از این مجموعه، تمرکز و توجه بیشتری را به این مساله معطوف دارند و تجربیات خود را در شکل گیری صنعت نفت در اختیار آنها قرار دهند.  با تکیه بر اين تجربيات می توانیم گذشته بزرگ صنعت نفت را تکرار کنیم. این تجربه ها می تواند برای نسل جوان و برای توسعه و اداره این صنعت چراغ راه باشد."

مهندس جوادي در پایان از دست اندرکاران مدیریت موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت صمیمانه تشکر و قدردانی کرد و آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری با این مدیریت و حمایت از آن اعلام نمود.

 

لينك گزارش تصويري بازديد:

content/2/گزارش-تصویری/3627/گزارش-تصويري-بازديد-معاون-وزير-نفت-در-امور-بر