از سوی مدیریت موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت

دومین کتاب از مجموعه تاریخ شفاهی نفت منتشر شد

دوشنبه بیست و ششم آذر ماه 1397دومین کتاب از مجموعه تاریخ شفاهی نفت منتشر شد

دومين كتاب از مجموعه تاريخ شفاهي صنعت نفت، با عنوان "گفت‌وگو با پيشکسوت صنعت پتروشيمي؛ مهندس عباس شعری‌مقدم" منتشر شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پتروميوزيم، در مقدمه اين كتاب كه به قلم مدير موزه ها و مركز اسناد صنعت نفت، نگاشته شده، چنين آمده است: در چهارچوب پروژه تاریخ شفاهی صنعت نفت ایران به گفت‌وگو با مهندس شعری‌مقدم نشستیم؛ وی با بیانی شیوا و قلمی توانا از تجربه‌های ارزشمند خود طی دوران خدمت در سال‌های 1345 تا 1385 (مقطع بازنشستگی) سخن گفت و نوشت. البته، ایشان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم (دولت تدبیر و امید) در حوزه مدیریت و مشاوره کارشناسی ‌نیز تجربه‌های موفق را در اختیار وزارت نفت قرار داده و می‌دهد. با آرزوی طول عمر برای ایشان، امیدواریم که خدمات کارشناسی و مشاوره‌ای‌شان به صنعت پتروشیمی افزون و مستمر باشد.

شعري مقدم

شعري مقدم در اين كتاب از دغدغه هاي خود طي چهار دهه فعاليت در صنعت نفت سخن گفته و خوانندگان اين اثر مي توانند با گوشه هايي از خاطرات و تجارب شخصي و حرفه اي اين پيشكسوت نفتي آشنا شوند.

كتاب "گفت و گو با مهندس شعري مقدم" در 148 منتشر شده و حاوي نكات جالبي از زبان اين مديران نفتي در حوزه پتروشيمي و ساير حوزه هاي اين صنعت است كه خواندن آن براي علاقه مندان، خالي از لطف نيست، بويژه اين كه مطالب مطرح شده در اين كتاب مقاطع مهمي از تاريخ ايران از جمله پيروزي انقلاب اسلامي، دوران جنگ تحميلي و بازسازي را در برمي گيرد.

شعري مقدم در پايان اين كتاب همچنين توصيه هايي به مديران امروز صنعت پتروشيمي دارد و پيشنهادهايي را براي آينده اين صنعت و پيشرفت و شكوفايي صنعت نفت كشور، ارائه مي كند.