معاون پیشین وزیر نفت در آیین افتتاح موزه کارآموزان آبادان:

موزه های صنعت نفت آبادان بايد در سطح ملی دیده شود

سه شنبه بیست و پنجم دي ماه 1397موزه های صنعت نفت آبادان بايد در سطح ملی دیده شود

معاون پیشین وزیر نفت در آیین افتتاح موزه کارآموزان صنعت نفت آبادان گفت: آبادان يك شهر توریستی صنعتی است و موزه های نفت آبادان، فقط براي مردم اين شهر نيست، بلكه بايد در يك سطح ملي ديده شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پتروميوزيم، مهندس عباس کاظمی، ضمن بيان اين مطلب افزود: از گذشته به تاریخ آبادان علاقمند شدم و درباره آن مطالعه کردم. آبادان، شهر مظلومی است که در سرشماری سال 1335، یکی از پنج شهر بزرگ کشور بوده است، عرض تاریخی آبادان بیشتر از طول تاریخی آن است.

وي تاكيد كرد: آبادان در طول تاریخ زخم شش جنگ را به خود دیده است و در همه این جنگ ها صدماتی به آبادان زده شد. اما در جریان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، مردم آبادان جانفشانی کردند. در آن زمان توانستیم در طول 5 تا 6 ماه، پالایشگاه آبادان را که 8 سال در معرض خورندگی شیمیایی و بمباران بود احیا و بازسازی کنیم.

كاظمي با يادآوري اين كه ورود انقلاب صنعتی به ايران از آبادان شروع شد، گفت: جوانان ما در آبادان توانستند تکنولوژی را از غربی ها فرا بگیرند و در کل منطقه گسترش دهند.

وي در ادامه تاكيد كرد: خواهشم این است که موزه های صنعت نفت را فقط آبادانی ها نبینند و در سطح ملی دیده شود. در هنرستان ها، دبیرستان ها و مراکز صنعتی به عنوان یک شهر توریستی صنعتی به این شهر نگاه شود.

به گفته معاون پیشین وزیر نفت خیلی از گردشگران مشتاق به دیدن آبادان هستند. این کوشش نمایندگان عزیز مجلس شورای اسلامی است که موزه های آبادان را در سفارتخانه ها و مراکز فرهنگی کشور معرفي كنند.

كاظمي با قدرداني از مردم آبادان که مظلومانه در شهر ماندند و از شهر و پالایشگاه آن دفاع کردند، گفت: از مردم ایران دعوت می کنیم که از آبادان و موزه هایی که نمایانگر ورود صنعت به این کشور بوده است، بازدید کنند.