مدیرعامل پالایشگاه آبادان در آیین افتتاح موزه کارآموزان آبادان:

تدوین، حفظ و مستندسازی تاریخ نفت، یک وظیفه ملی است

سه شنبه بیست و پنجم دي ماه 1397تدوین، حفظ و مستندسازی تاریخ نفت، یک وظیفه ملی است

مدیرعامل پالایشگاه آبادان در آیین افتتاح موزه کارآموزان صنعت نفت آبادان تدوین، حفظ و مستندسازی تاریخ صنعت نفت را یک وظیفه ملی خواند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پتروميوزيم، علی اکبر میرقادری، افزود: ده­ها کتاب و جزوه در مورد تاریخ نفت در خوزستان و آبادان نوشته و توزیع شده است، اما همه آنها تکراری است از آمار و ارقام و تاكيد بر اهمیت موضوع، بدون اين كه تحلیل شود بر اساس اطلاعات موجود چه باید بکنیم؟

ميرقادري با اشاره به راه اندازي موزه كارآموزان، افزود: بايد ديد از این موزه، پالایشگاه و صنعت نفتی که 110 سال از بدو تأسیس آن گذشته و تا به امروز ادامه دارد، چه پندی مي توان گرفت؟

وي با تاكيد بر موقعيت منحصر به فرد شهر آبادان، افزود: آبادان یک شهر زنده است و در زمانی که کشورهای آسیایی و آفریقایی هنوز در دوران کشاورزی سنتی به سر می بردند، این شهر پیشگام در صنعت بوده است.

به گفته ميرقادري هنوز واحدهایی در پالایشگاه آبادان در حال سرویس دهی به صنعت نفت هستند که از قدمت آنها بیش از 80 سال می گذرد. مديرعامل پالايشگاه آبادان تصريح كرد: استفاده از این واحدهای فرآیندی هنوز برای صنعت نفت مقرون به صرفه است، باید دید در آن زمان این واحدها در چه سطحی از تکنولوژی قرار داشتند.

نيروگاه شماره يك آبادان

وي تدوین، حفظ و مستندسازی این تاریخ را یک وظیفه ملی خواند و افزود: موجودیت ما بر اساس همین تاریخ تعریف شده است.

ميرقادري به درس هايي كه بايد از تاريخ نفت گرفت، اشاره كرد و تاكيد كرد: درسی که باید از این صنعت، موجودیت و تاریخ آن فراگیریم این است که بدون تعارف در سی سال گذشته کم کاری داشتیم و ضعف های موجود را برای توسعه این شهر برطرف نکرده ایم.

وي با اشاره به طرح هاي موزه نفت و فعاليت هايي كه براي صنعت نفت در آبادان در حال انجام است، گفت: دیر شروع کردیم، اما باز هم شروع کردیم. برخی از این تأخیرات ناشی از مافیای صنعت نفت جهانی برای عقب ماندگی ما بوده است، اما نباید کم کاری  و عدم مسئولیت پذیری مان را در برخي بخش ها کتمان كنيم. امروز ما کارهای عظیم و مهم و استراتژیکی را در حوزه صنعت نفت در سطح کشور انجام دادیم، اما کافی نبوده است. توانمندی مردم ما بیشتر از آن چیزی است که در انجام گرفته است.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان در پايان از كليد خوردن فازهای 4 و 2 این پالایشگاه در آينده نزديك خبر داد و افزود: بسیار خرسندم كه پالایشگاه آبادان به زودي به یکی از مدرن ترین و سودآورترین پالایشگاه های جهان تبدیل خواهد شد. شهر آبادان بر اساس مستندات تاریخی، شایستگی و اعتبار این را دارد که پروژه های بزرگي در آن اجرا شود و مردم اين شهر از اين طرح های توسعه ای بهره مند شوند.