به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی

نمایشگاه عکس «نفت در ۴۰ سال اخیر» برگزار می‎شود

شنبه سیزدهم بهمن ماه 1397نمایشگاه عکس «نفت در ۴۰ سال اخیر» برگزار می‎شود

نمایشگاه عکسي با عنوان "نفت در ۴۰ سال اخیر" به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با بیش از ۵۰ قطعه عکس صنعتی- تاریخی از سوي شركت ملي نفت ايران، برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، در این نمایشگاه عکس که عصر روز چهارشنبه،۱۰ بهمن‌ماه، در باشگاه شماره یک صنعت نفت آغاز به‌کار کرد، تلاش شده تا دستاوردهای ۴۰ ساله صنعت نفت در بخش‌های تولیدی و توسعه‌ای به ویژه در میدان مشترک گازی پارس جنوبی و تمدن نفتی غرب کارون که با تلاش عکاسان صنعت نفت ثبت شده است، نمایش داده شود.

برگزاری این نمایشگاه، گام مهمی در یادآوری تلاش‌های مردان صنعت نفت در جبهه تولید و توسعه این صنعت معظم از ۴۰ سال گذشته تاکنون است. این نمایشگاه، بینندگان عکس‌ها را به قلب تاریخ معاصر صنعت نفت می‌برد و آنان را با رویدادهایی که در این چهار دهه، صنعت را تحت تأثیر قرار داده است همراه می‌کند.

نمايشگاه دستاوردها

رخدادهای توسعه‌ای در پارس جنوبی، اقتدار ایران در گستره آبی خلیج همیشه پارس و فعالیت شبانه‌روزی سکوهای نفتی، گازی و دکل‌های حفاری، فرآیند صادرات نفت از جزیره خارک، عملیات توسعه در غرب کارون و دشت آزادگان و مجموعه‌ای از تصاویر فعالیت مخدومان و زحمتکشان صنعت بالنده نفت، مخاطبان را با نگاه عکاسان همراه می‌کند تا بینندگان با دیدگان خود در آنچه عکاسان دیده‌اند سهیم شوند.

بی‌گمان، مجموعه سترگ صنعت نفت ایران در قاب این ۵۰ تابلو عکس نمی‌گنجد و این تصاویر تنها گوشه‌ای از عظمت صنعت پرافتخار نفت این سرزمین پرگوهر را به تصویر می‌کشد، اما این تصاویر نمونه روشنی از بزرگی صنعت نفت و تلاش بزرگمردان و شیرزنان ایران زمین در این عرصه از جبهه اقتصادی این مرز و بوم است.

در این نمایشگاه که همزمان با نمایش فیلم‌های برگزیده سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر برپا شده است، آثار عکاسی سید نواب حسینی، سید مصطفی حسینی، عبدالرضا محسنی، محمدحسن دامی تام، علی شکاری، سید احمد ریزه کار، مجتبی محسنی، سید حسن حسینی، حامد نوری، حمیدرضا نوروزی، مجتبی محمدقلی، رضا رستمی، علی سلیمانی، علی پارسی، محمد پنهان، امیرعباس نوید، وحید رضانژاد، مهدی فخری و پویان شاملی به نمایش گذاشته شده است.

علاقه‌مندان می توانند تا ۲۲ بهمن، هر روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۳ با حضور در مجموعه فرهنگی ورزشی باشگاه شماره یک صنعت نفت از این نمایشگاه بازدید کنند.