مدير موزه هاي نفت در ديدار با مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب

طراحی موزه بزرگ صنعت نفت در اهواز آغاز مي شود

چهارشنبه بیست و چهارم بهمن ماه 1397طراحی موزه بزرگ صنعت نفت در اهواز آغاز مي شود

طراحی "موزه بزرگ صنعت نفت اهواز" به منظور نمایش اسناد، تصاویر و راه‌اندازی کتابخانه تخصصی صنعت نفت، در دست اجرا است و بدین منظور مراحل ثبت ملی مهمانسرای خرمکوشک، هنرستان و آموزشگاه فنی و حرفه‌ای  اهواز در حال نهایی شدن است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پترومیوزیم، در نشست صمیمانه مدير و دست‌اندركاران موزه‌های صنعت نفت با مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بر تقویت و گسترش همکاری‌ها به منظور راه‌اندازی و تکمیل هر چه سریعتر موزه‌های صنعت نفت در جنوب کشور تأکید شد. 

در اين نشست اكبر نعمت الهي، مدير موزه هاي نفت، روندهاي طي شده در شکل‌گیری موزه‌های صنعت نفت از دولت اصلاحات تا کنون را پرفراز و نشیب عنوان کرد و افزود: ایجاد موزه‌های صنعت نفت در جنوب کشور به عنوان خاستگاه کشف نفت در خاورمیانه از اصلی‌ترین اهداف این طرح به شمار می‌رود و همزمان طرح موزه‌های صنعت نفت در استان‌های تهران، کرمان، کرمانشاه، مشهد مقدس و... دنبال می‌شود.

احمد محمدي

مدیرعامل جدید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نيز به جایگاه مهم موزه‌های صنعت نفت برای تبیین تاریخ پرآوازه این صنعت از نخستین روزهای کشف طلای سیاه در مسجدسلیمان تا به امروز اشاره و بر آمادگی این شرکت برای تقویت و گسترش همکاری‌ها به منظور به بار نشستن فعالیت موزه‌های صنعت نفت در مناطق نفتخیز جنوب تاکید کرد.

احمد محمدی با اشاره به اهمیت تبیین نقش صنعت نفت در حیات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم افزود: ماده اولیه تمام وسایل ساخت دست بشر از نفت تشکیل شده است، بنابراین لازم است تا با شناساندن بیشتر آن به آحاد جامعه، نقش و جایگاه حائز اهمیت نفت در فرهنگ مردم نهادینه شود.

وی کشف نخستین چاه نفت خاورمیانه در منطقه مسجدسلیمان را نشانه شروع توسعه جهانی صنعت نفت از کشور ایران خواند و تأکید کرد: بسیاری از متخصصان خارجی این صنعت، نخستین فعالیت‌های کاری خود را از مسجدسلیمان آغاز کرده‌اند، همچنین به دلیل منافع مشترکی که هفت خواهران در کشور داشتند، نخستین قراردادهای بالادستی صنعت نفت نیز در این شهر پایه‌ریزی و بعدها تکمیل شد.

محوطه خرمكوشك

محمدی ضمن اشاره به تهیه گزارش تمام مستغلات، املاک و اماکن قدیمی در پهنه مناطق نفتخیز جنوب گفت: در این زمینه بایستی با تدوین نقشه راهی معین، گام‌های موثرتری در حفظ گنجینه‌های این صنعت برداشته شود. 

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اراده وزارت نفت را در اجرای طرح موزه‌های صنعت نفت قابل تقدیر عنوان کرد و افزود: با همگرایی و تلاش همکاران در ایجاد پیوند بین نسل‌های گوناگون، نشاط، امید و فعالیت به جامعه تزریق خواهد شد.

در ادامه اين نشست، دكتر نعمت‌الهی، به آخرین اقدامات انجام شده در اجرای طرح موزه‌های صنعت نفت و بهره‌برداری رسمی از دو موزه بنزین خانه و کارآموزان صنعت نفت در آبادان اشاره کرد و گفت: امید می‌رود با حمایت مدیران عالی‌رتبه، داشته‌های این صنعت در قالب موزه‌های نفت نسل به نسل منتقل شده و به دوام و قوام آن کمک کند.