گردهمايي پيشكسوتان كارآموز سال 1347

ديدارهايي كه بعد از نيم قرن تازه شد!

سه شنبه سی ام بهمن ماه 1397ديدارهايي كه بعد از نيم قرن تازه شد!

كارآموزان ورودي سال 1347 آموزشگاه فني و حرفه اي آبادان روز گذشته در يك گردهمايي در محل اين آموزشگاه كه اكنون به "موزه كارآموزان صنعت نفت" تبديل شده است، شركت كردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پتروميوزيم، 34 نفر از پيشكسوتان و پدران صنعت نفت آبادان كه 50 سال قبل در سنين 13 و 14 سالگي، تحصيل در آموزشگاه فني و حرفه اي اين شهر را آغاز كرده بودند، در يك گردهمايي خاطره انگيز، يادها و خاطرات روزگار گذشته را گرامي داشتند.

اول مهر ماه 1347، روزي بود كه اين كارآموزان، با ورود به آموزشگاه فني و حرفه اي آبادان، آموزش در صنعت نفت را آغاز كردند تا چرخ هاي اين صنعت را در آينده بچرخانند و پس از خود آن را به نسل هاي ديگري كه از راه مي رسند، بسپارند.

گردهمايي كارآموزان

در ابتداي اين مراسم كه تعدادي از كارآموزان ورودي سال هاي 1348 و 1349 نيز به عنوان مهمان حضور داشتند، نصرا.. تيرانداز، پيشكسوت هنرمند و از كارآموزان آموزشگاه، تابلوي آبرنگي را كه بر اساس تصويري از اين آموزشگاه در دهه 1340، نقاشي شده بود به همراه سرديس شهيد جمشيد پرجي زاده، به موزه كارآموزان اهدا كرد.

پرچي زاده اولين شهيد آبادان در دوران دفاع مقدس، كارمند پالايشگاه آبادان و از كارآموزان آموزشگاه حرفه اي ورودي سال 1347 بوده است كه يادبودي نمادين از اين شهيد در ورودي موزه كارآموزان به چشم مي خورد.

در ادامه اين برنامه پيشكسوتان از بخش هاي مختلف موزه كارآموزان و اتاق هاي پنج گانه اين موزه كه به مرور رويدادهاي مهم تاريخ نفت در آبادان، ايران و جهان مي پردازد، بازديد به عمل آوردند و به ذكر خاطرات گذشته پرداختند. پيشكسوتان حاضر همچنين بر ضرورت تدريس مهارت هاي پايه به نسل هاي تازه در صنعت نفت و رفتار بر اساس نظم و از خودگذشتگي، تاكيد كردند.

گردهمايي اسلايد

امين زاده درويش، رئيس موزه كارآموزان صنعت نفت آبادان، حال و هوای این گردهمایی را صميمانه و گرم توصيف کرد و افزود: «شور و شوق و عشق پیشکسوتان به صنعت نفت و حفظ يادگارهای آن وصف‌ناشدنی‌بود. آنها پس از گذشت سال ها، به روزگار پرشور نوجوانی بازگشتند تا از گذشته بگویند و به نسل آينده اميد دهند!»

اجراي برنامه خيام خواني توسط كارآموزان ديروز آموزشگاه فني و حرفه اي آبادان و برگزاري يك مسابقه فوتبال گل كوچك نمادين ميان تيم هاي برق و مكانيك، از ديگر برنامه هاي اين گردهمايي بود.

لازم به يادآوري است "موزه كارآموزان صنعت نفت آبادان" كه 25 دي ماه امسال گشايش يافته، دومين موزه از طرح موزه هاي صنعت نفت است كه در آبادان، راه اندازي مي شود و اشيا و اسنادي از آموزشگاه فني و حرفه اي و تاريخ صنعت نفت كشور، در آن به نمايش گذاشته شده است.