نخستین کارگاه آموزشی «ساخت صنایع دستی با دورریختنی‌های فلزی» در موزه کارآموزان برگزار شد

شنبه یازدهم اسفند ماه 1397نخستین کارگاه آموزشی «ساخت صنایع دستی با دورریختنی‌های فلزی» در موزه کارآموزان برگزار شد

نخستين کارگاه آموزشی «ساخت صنایع دستی با دورریختنی‌های فلزی» هفتم اسفندماه سال جاری در موزه کارآموزان صنعت نفت آبادان برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پتروميوزيم، مدیر موزه کارآموزان صنعت نفت آبادان با اشاره به برگزاری این کارگاه و استقبال شرکت‌کنندگان از آن گفت: این مجموعه به عنوان موزه تخصصی آموزش و نخستین موزه بزرگ صنعتی ایران در راستای انجام وظیفه فرهنگی خود در شهر آبادان تلاش دارد تا رابطه‌ای میان مردم، آموزش و موزه برقرار کند.

كارگاه فلزكاري آبادان

امین زاده‌درویش نخستین طرح برنامه‌ریزی شده در راستای فعالیت‌های آموزشی در این موزه را برگزاری سلسله‌ کارگاه‌های کوتاه‌ مدت برای هنرمندان صنایع دستی شهر آبادان به صورت رایگان عنوان کرد و گفت: برگزاری سلسله‌ کارگاه‌های آموزشی به مردم آبادان کمک می‌کند تا پس از آشنایی با هنرهای گوناگون، در صورت علاقه‌مندی به یادگیری، آن هنر را ادامه دهند.
به گفته مدیر موزه کارآموزان صنعت نفت آبادان، «فلزکاری» پایه‌ای‌ترین آموزش مدرسه فنی و حرفه‌ای کارآموزان صنعت نفت در زمان حیات بوده است، به همین دلیل نخستین کارگاه آموزشی که در این موزه در نظر گرفته شد، عنوان «ساخت صنایع دستی با دورریختنی‌های فلزی» را به خود اختصاص داد.

فلزكاري با دورريختني ها


وی با اشاره به مخاطرات زیست‌محیطی و ضررهای هنگفت اقتصادی دورریزهای فلزی گفت: در صنعت‌شهری چون آبادان، فلز یکی از آشناترین عناصری است که مردم با آن سروکار دارند، به همین دلیل در این کارگاه سعی شد تا با بهره‌مندی از حضور هنرمندانی چون حمید عسکریان و استاد ناصری، کاربردهای مختلف دورریزهای فلزی به عنوان یک شیء ارزشمند آموزش داده شود.
زاده‌دوریش گفت: شرکت‌کنندگان در این کارگاه با تقویت قدرت تجسم خود آموزش دیدند تا شکل و پیکره تازه‌ای به یک دورریز فلزی دمیده و به چشم دیگری به آن نگاه کنند.