وزير نفت از موزه‌های در حال احداث مسجدسليمان بازدید می کند

چهارشنبه پانزدهم اسفند ماه 1397وزير نفت از موزه‌های در حال احداث مسجدسليمان بازدید می کند

وزير نفت برای بازديد از موزه‌های در حال احداثِ شهر خاستگاه صنعت نفت ايران، به مسجدسليمان سفر می‌كند.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رسانی پتروميوزيم، بيژن زنگنه، فردا (پنج‌شنبه، 16 اسفند) در سفر به استان خوزستان، روند پيشرفت طرح‌های در حال احداث موزه‌های نفت در شهر مسجدسليمان را بررسی می‌كند.
وزير نفت در اين سفر يك‌روزه از موزه بزرگ صنعت نفت كشور كه در محوطه كارخانه تقطير و گوگردسازي بی‌بی‌يان (نخستين پالايشگاه محلی و تأسيسات تقطير نفت در كشور) احداث می‌شود، بازديد می‌كند.
همچنين بازديد از پارك موزه تنبی كه مجموعه‌ای از پارك انرژی و نيروگاه قديمی شهر مسجدسليمان را شامل می‌شود، از ديگر برنامه‌های وزير نفت در سفر به استان خوزستان اعلام شده است.

چاه شماره يك مسجد سليمان


طرح راه‌اندازی موزه‌های صنعت نفت ايران برای نخستين‌بار به دستور بيژن زنگنه در تاريخ 22 دی‌ماه 1392 كليد خورد.
در حكم وزير نفت به اکبر نعمت‌الهی مأموریت داده شد تا با تشكيل ساختاری با عنوان مديريت موزه‌ها و مركز اسناد صنعت نفت، مسئوليت مطالعه و ایجاد موزه‌‌های صنعت نفت را به عهده گرفته و کارگروهی برای پیشبرد «طرح ایجاد موزه‌‌های صنعت نفت کشور» تشكيل دهد.
تا كنون به همت «مديريت موزه‌ها و مركز اسناد صنعت نفت» دو موزه «بنزين‌خانه» و «كارآموزان» در آبادان راه‌اندازی شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
طرح احداث موزه‌های صنعت نفت در مسجدسليمان نيز با شناسايی پنج نقطه در حال انجام است و پيش‌بينی می‌شود در نخستين گام، ساخت موزه بزرگ صنعت نفت كشور با موضوع اكتشاف و حفاری در اين شهر به عنوان يكی از قديمی‌ترين پايگاه‌های استخراج نفت در جهان تا پايان بهار سال 98 به اتمام برسد.