در سفر به خاستگاه نفت ايران و شهر نخستين ها

وزير نفت بر ضرورت راه‌اندازی موزه‌ها و حفظ میراث صنعت نفت در مسجدسلیمان تاكيد كرد

شنبه هیجدهم اسفند ماه 1397وزير نفت بر ضرورت راه‌اندازی موزه‌ها و حفظ میراث صنعت نفت در مسجدسلیمان تاكيد كرد

وزیر نفت، عملیات راه‌اندازی موزه‌ها و حفظ میراث قابل عرضه صنعت نفت در مسجدسلیمان را ضروری عنوان کرد و گفت: خیلی از اولین‌های این شهر جنبه میراثی دارند که باید حفظ و در معرض دید عموم قرار گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پترومیوزیم، بیژن زنگنه عصر روز پنجشنبه، 16 اسفند، در نشست هم‌اندیشی با مسئولان شهر مسجدسلیمان با اشاره به فرصت فراهم شده برای دیدار از این شهر گفت: امروز به دلیل احترام به مردم این شهر، به مسجدسلیمان آمدم و برای توجه به این منطقه در بالاترین سطح اعلام آمادگی می‌کنم.  

سفر زنگنه به مسجد سليمان

* بیژن زنگنه: خیلی از اولین‌های مسجد سليمان، از جمله پالایشگاه بی‌بی‌یان و نیروگاه برق تنبي، جنبه میراثی دارند که باید حفظ، مرمت و نگهداري شده و در معرض دیدم عموم و مورد بهره‌برداری در صنعت گردشگری قرار گیرد.


وزیر نفت مسجدسلیمان را مهد و پرورشگاه بسیاری از داشته‌های صنعت نفت ایران و صنعت نفت انگلیس نام برد و گفت: در حال حاضر تجهیزات نخستین چاه اکتشافی نفت در مسجدسلیمان به عنوان نماد شرکت نفت BP در این شرکت نگهداری می‌شود.

وی با اشاره به شکل‌گیری نظام اداری و صنعتی مدرن برای نخستین‌بار در مسجدسلیمان گفت: نباید افسوس گذشته را خورد، بلکه باید به آینده نگاه کرد، همان طور که هم‌اکنون نشانه‌های بسیار جدی از امید برای آینده در فعالیت‌های مردم مسجدسلیمان می‌بینم و با تمام قوت به آنها کمک می‌کنیم تا ثروت و اشتغال برای مردم این منطقه ایجاد شود.
بیژن زنگنه عملیات راه‌اندازی موزه‌ها و حفظ میراث قابل عرضه صنعت نفت در مسجدسلیمان را ضروری دانست و گفت: خیلی از اولین‌های این شهر از جمله پالایشگاه بی‌بی‌یان و نیروگاه برق تنبي، جنبه میراثی دارند که باید حفظ، مرمت و نگهداري شده و در معرض دیدم عموم و مورد بهره‌برداری در صنعت گردشگری قرار گیرد.
وزیر نفت ضمن یادآوری تأسیس شرکت‌های بهره‌برداری مناطق نفتخیز جنوب در سال 77 تأکید کرد: اگرچه در آن زمان تولید نفت مسجدسلیمان قابل مقایسه با دیگر مناطق نفتخیز جنوب نبود، اما وقتی موضوع تولید نفت مطرح می شود نمی توان نام مسجدسلیمان را نادیده گرفت، به همین دلیل به تأسیس شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در کنار 4 شرکت دیگر اصرار کردم تا از این طریق به توسعه این شهر کمکی کرده باشم.