بيش از 3500 نفر در تعطيلات نوروزي از "موزه كارآموزان آبادان" ديدن كردند

يکشنبه هیجدهم فروردين ماه 1398 بيش از 3500 نفر در تعطيلات نوروزي از

"موزه كارآموزان صنعت نفت آبادان" در تعطيلات نوروزي امسال، پذيراي 3631 بازديد كننده و گردشگر داخلي و خارجي بود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پتروميوزيم، بازديد كنندگاني از خانواده هاي صنعت نفت، مردم آبادان و ساير نقاط ايران، همچنين تورهاي گردشگري، از دوم تا دوازدهم فروردين ماه امسال از موزه كارآموزان صنعت نفت آبادان كه در محل آموزشگاه فني و حرفه اي اين شهر برپا شده است، بازديد به عمل آوردند.

بنا به همين گزارش بازديد پيشكسوتان نفتي نيز از اين موزه قابل توجه بوده و بيش از 250 بازنشسته و پيشكسوت صنعت نفت در تعطيلات نوروزي به ديدار اين موزه شتافتند. اين در حالي است كه تعدادي از اين پيشكسوتان در گذشته از كارآموزان اين آموزشگاه بوده يا در آن به تدريس اشتغال داشتند.

بازديد نوروزي از اسناد كارآموزان

این پیشکسوتان از نقاط مختلف کشور از جمله شیراز، بوشهر، اصفهان، خراسان و تعدادی نیز از خارج کشور به آبادان سفر کرده و ضمن بازدید از موزه كارآموزان و مرور خاطرات گذشته، مدارک و اسنادي را در ارتباط با دوران كارآموزي و تحصيل خود در اين آموزشگاه، به موزه كارآموزان اهدا کردند.

حضور 10 تن از کارآموزان قدیمی و پیشکسوت صنعت نفت در مقاطع زمانی مختلف اين آموزشگاه، به عنوان راهنماي اين موزه از جمله ديگر مواردي بود كه دست اندركاران موزه كارآموزان آبادان براي بازديد كنندگان نوروزي از اين موزه، در نظر گرفته بودند. اين نكته بويژه در انتقال حس نوستالژیک دوران فعاليت اين آموزشگاه بسيار موثر بود.

موزه كارآموزان آبادان همچنين مقصد خوبي براي تورهاي گردشگري در ايام نوروز بود و تورهايي از شهرهاي زنجان، قزوين، تهران، تبريز و مشهد از اين موزه بازديد به عمل آوردند. علاوه بر اين تورهايي گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صدا و سيما و پالايشگاه نفت آبادان از جمله بازديد كنندگان از اين موزه بودند.

بازديد از اتاق هاي كارآموزان

از نكات جالب ديگر حضور گردشگران خارجي براي بازديد از موزه كارآموزان آبادان در نخستين تعطيلات نوروزي پس از بازگشايي رسمي اين موزه بود. بازديد كنندگاني با مليت هاي انگليسي، دانماركي، فرانسوي و آلماني از آثار به نمايش گذاشته شده در قديمي ترين آموزشگاه فني ايران بازديد به عمل آوردند.

برگزاري نمايشگاه هنر چيدماني دستكش ها، برگزاري مسابقه نقاشي براي گروه هاي سني كودك و نوجوان و احياي فضاي سبز موزه كارآموزان با گل ها و گياهان بومي، از جمله ديگر مواردي بود كه بر جاذبه هاي اين مركز فرهنگي و گردشگري افزوده بود.

لازم به يادآوري است در موزه كارآموزان آبادان كه با محوريت آموزش در صنعت نفت، برپا شده است، اشيا و اسنادي از آموزشگاه فني و حرفه اي آبادان كه در سال 1312 راه اندازي شده، بعلاوه ابزار و وسايل مورد استفاده در كارگاه هاي آموزشي، بخش هاي اداري آموزشگاه و بالاخره اسناد و اشياي مربوط به سير تاريخ نفت در ايران و جهان، به نمايش درآمده است.