طراحي غرفه موزه هاي نفت در نمايشگاه بيست و چهارم از "موزه پمپ بنزين دروازه دولت" الهام مي گيرد

يکشنبه هشتم ارديبهشت ماه 1398طراحي غرفه موزه هاي نفت در نمايشگاه بيست و چهارم از

غرفه موزه هاي نفت در بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي، با الهام از موزه پمپ بنزين دروازه دولت تهران طراحي مي شود.

رئيس طرح و برنامه مديريت موزه ها و مركز اسناد صنعت نفت در گفت و گو با پايگاه اطلاع رساني پتروميوزيم، با بيان اين مطلب، افزود: "موزه هاي نفت امسال چهارمين حضور نمايشگاهي خود را در حالي تجربه مي كند كه در آستانه گشايش سومين موزه از طرح موزه هاي صنعت نفت قرار دارد.

به گفته ابراهيم رنجبرزاده، موزه پمپ بنزين دروازه دولت، پس از موزه هاي بنزين خانه و موزه كارآموزان در آبادان، در محل يكي از قديمي ترين جايگاه هاي توزيع سوخت در تهران، خرداد ماه امسال راه اندازي و بخشي از تاريخ نفت در آن به نمايش گذاشته خواهد شد. اين موزه در حال حاضر آخرين مراحل طراحي هنري و چيدمان موزه اي را از سر مي گذراند.

موزه پمپ بنزين دروازه دولت

رنجبرزاده تاكيد كرد در نمايشگاه امسال علاوه بر معرفي پروژه هاي موزه هاي نفت، بخشي از اسناد و اشيايي كه طي سال گذشته از سوي مديريت موزه ها، شناسايي و ثبت شده، در معرض ديد بازديد كنندگان قرار خواهد گرفت.

ديدار با مديران، پيشكسوتان و بازنشستگان صنعت نفت، معرفي آن دسته از مكان ها و تاسيساتي كه به عنوان آثار ملي به ثبت رسيده يا قرار است به موزه نفت تبديل شود و تعامل با پژوهشگران و بازديد كنندگان داخلي و خارجي علاقه مند به تاريخ نفت و تاريخ معاصر ايران از جمله برنامه هاي مديريت موزه ها و مركز اسناد صنعت نفت در نمايشگاه امسال خواهد بود.

يادآوري مي شود، غرفه موزه هاي نفت در سال گذشته يكي از پربازديد كننده ترين غرفه هاي نمايشگاه بين المللي نفت بود كه مورد استقبال فراواني از سوي علاقه مندان به تاريخ صنعت نفت قرار گرفت.

بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي از 11 تا 14 ارديبهشت امسال در محل دائمي نمايشگاه هاي تهران برگزار مي شود و غرفه مديريت موزه ها و مركز اسناد صنعت نفت در سالن هاي 8 و 9، غرفه 119 برپا خواهد شد.