معاون وزیر نفت:

ثبت تاریخ و هویت ایران کمتر از جهاد ملی نیست

چهارشنبه یازدهم ارديبهشت ماه 1398ثبت تاریخ و هویت ایران کمتر از جهاد ملی نیست

معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی مستندسازی تاریخ توسعه کشور را ارزشمند توصیف کرد و گفت: اقدامات موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت در ثبت و ضبط تاریخ توسعه کشور کمتر از جهاد ملی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پترومیوزیم، امیرحسین زمانی‌نیا بعد از ظهر امروز (چهارشنبه، 11 اردیبهشت 97) و در نخستین روز آغاز به کار بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت تهران از غرفه موزه‌های صنعت نفت دیدن کرد.

وی با بیان اینکه تلاش برای ثبت و ضبط تاریخ و هویت ایران فعالیتی ارزشمند به شمار می‌رود که کمتر از جهاد ملی نیست، گفت: بی‌شک غرفه موزه‌های صنعت نفت یکی از بهترین غرفه‌هایی بود که از نزدیک با فعالیت آن آشنا شدم و برای تمامی فعالان و دست‌اندرکاران این مجموعه آرزوی موفقیت بیش از پیش دارم.

معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی اقدامات مدیریت موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت در مستندسازی تاریخ توسعه کشور را ارزشمند توصیف کرد و گفت: به همه کسانی که باعث و بانی آغاز و اجرای این فعالیت شدند تبریک می‌گویم، چرا که با جمع‌آوری و حفاظت از اسناد و مدارک به‌جای مانده ، به غنای تاریخ توسعه صنعتی کشور که تا حد زیادی وابسته به صنعت نفت است، کمک کردند.

photo_2019-05-01_21-25-45

زمانی‌نیا با اشاره به امکان همکاری معاونت امور بین‌الملل وزارت نفت درخصوص شناساندن تلاش‌ها و تعمیق فعالیت‌های موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت، تأکید کرد: به دلیل تعاملات و همکاری دوجانبه بین معاونت امور بین‌الملل وزارت نفت و وزارت امور خارجه، امکان دسترسی به اسناد، مدارک و اشیاء مرتبط با توسعه صنعت نفت ایران که در اختیار شرکت‌های خارجی از جمله شرکت BP قرار دارد، فراهم است، در این زمینه باید تعامل بیشتری با شرکت‌های نفتی و موزه‌های نفتی کشورهای دیگر برقرار کرد و مطمئنا آنها هم از به اشتراک‌گذاری این اسناد استقبال خواهند کرد.

شایان ذکر است، بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از امروز (11 اردیبهشت 97) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرده و تا 14 اردیبهشت ادامه دارد. غرفه موزه‌های نفت در این نمایشگاه در سالن اصلی 8 و9 برپا شده است.