مشاور وزیر نفت در دیدار از غرفه موزه‌های نفت:

عملکرد موزه‌های نفت ماحصل عشق به ثبت و ضبط آثار این صنعت است

جمعه سیزدهم ارديبهشت ماه 1398عملکرد موزه‌های نفت ماحصل عشق به ثبت و ضبط آثار این صنعت است

مشاور فرهنگی وزیر فعالیت موزه‌های نفت را ماحصل عشق، توجه و علاقه به حفظ میراث به جای مانده از این صنعت عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پترومیوزیم، احمد مجیدی در دیدار از غرفه موزه‌های نفت در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت تهران گفت: توجه به مقوله فرهنگ باید از سطوح پایین تقویت شود و عدم اعتقاد و باور به ارزش تاریخ کهن صنعت نفت موجب شد که در یک قرن گذشته توجه به حفظ و نگهداری از آثار و میراث صنعت نفت مغفول بماند.

مشاور وزیر نفت در امور فرهنگی جلب اعتماد و ایجاد ارتباط دوسویه برای حفظ داشته‌های این صنعت را نیازمند تلاش و ممارست مداوم عنوان کرد و گفت: مجموعه موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت فعالیت خود را با عشق آغاز کردند و حاصل عملکرد آنان نیز نتیجه توجه و علاقه است.

مجیدی فضای فعلی صنعت نفت را نیازمند توجه ویژه به مقوله‌های فرهنگی دانست و گفت: مسوولان باید به این باور برسند که تاریخ 110 ساله این صنعت را برای آیندگان حفظ کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از گردآوری آثار هنری 16 هزار هنرمند صنعت نفت خبر داد و گفت: برگزیده این آثار در نمایشگاه امسال به نمایش گذاشته شده است.

شایان ذکر است، بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت از یازدهم اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرده و غرفه موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت نیز در سالن 8 و 9 میزبان علاقمندان به تاریخ صنعت نفت است.