مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت:

مستندات اکتشاف نفت در موزه مسجدسلیمان به نمایش درمی‌آید

جمعه سیزدهم ارديبهشت ماه 1398مستندات اکتشاف نفت در موزه مسجدسلیمان به نمایش درمی‌آید

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران تلاش دست‌اندرکاران در امر توسعه موزه‌های مرتبط با صنعت نفت را غرورآفرین توصیف کرد و گفت: در موزه نفت مسجدسلیمان که در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود، بخشی از مستندات مربوط به صنعت اکتشاف به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پترومیوزیم، سید صالح هندی، در سومین روز از برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران با حضور در غرفه موزه‌های نفت، در جریان جزئیات فعالیت‌های این مجموعه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه عملیات اکتشاف نفت قبل از حفاری نخستین چاه نفتی در مسجدسلیمان انجام شده است، تأکید کرد: به واسطه این رویداد، تاریخ آغاز فعالیت‌های توسعه‌ای صنعت نفت را باید عقب بیندازیم.

IMG_9658

هندی با بیان اینکه طی سالهای اخیر مدیریت اکتشاف همکاری نزدیکی با مدیریت موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت در شناسایی و گردآوری مستندات مرتبط با صنعت اکتشاف داشته است، افزود: در موزه نفت بی‌بیان که در مسجدسلیمان به زودی راه‌اندازی می‌شود، فضایی در نظر گرفته شده تا بخشی از مستندات مربوط به صنعت اکتشاف در آنجا به نمایش درآید.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: درخصوص فعالیت‌های اکتشاف نفت در ایران و مسجدسلیمان که خاستگاه کشف نفت در خاورمیانه بوده است، اسناد ذی‌قیمتی وجود دارد که در اختیار مرکز اسناد صنعت نفت قرار گرفته است.