دیدار نماینده کارفرمایان جایگاه‌داران سوخت از موزه پمپ‌بنزین دروازه دولت

يکشنبه بیست و دوم ارديبهشت ماه 1398دیدار نماینده کارفرمایان جایگاه‌داران سوخت از موزه پمپ‌بنزین دروازه دولت

نماینده اتحادیه جایگاه‌داران سوخت ضمن دیدار از موزه پمپ‌بنزین دروازه دولت تهران برای همکاری‌های مشترک با مدیریت موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت در زمینه شناساندن سیر تحول و تطور زنجیره توزیع و عرضه سوخت کشور به عموم مردم اعلام آمادگی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پترومیوزیم، ناصر رئیسی‌فرد - عضو هیئت‌مدیره کانون کارفرمایان جایگاه‌داران سوخت کشور روز گذشته (شنبه، 21 اردیبهشت 98) از جایگاه قدیمی شماره 6 توزیع سوخت که در حال بازسازی و تبدیل شدن به موزه نفت است، دیدار کرد.

در این دیدار که حشمت‌ا... منعم، مشاور موزه‌ها در امور اسنادی و محمدرضا جواهری، مشاور امور موزه‌ای وی را همراهی می‌کردند، روند بازسازی و مرمت جایگاه شماره 6 تهران که سومین جایگاه عرضه سوخت پایتخت به‌شمار می‌رفته است، مورد بررسی قرار گرفت.

رئیسی‌فرد در این دیدار با اشاره به اینکه جایگاه‌داران عرضه سوخت به عنوان آخرین حلقه زنجیره توسعه صنعت نفت که ارتباط مستقیمی با جامعه و مردم دارند، از دیرباز تا کنون از جایگاه اجتماعی والایی برخوردار بوده‌اند، افزود: در این راستا از هر اقدامی که موجب رشد و بسط فرهنگ ایرانی شود، حمایت می‌کنیم.

وی به پیشینه‌ای از راه‌اندازی نخستین جایگاه‌های عرضه سوخت در تهران از حدود سال 1313 در محله‌های محمدیه (اعدام سابق)، خیابان ری، خیابان شاپور، گمرک و... اشاره کرد و گفت: به خاطر دارم که در دهه 40 به کرات از این جایگاه سوختگیری کرده بودم.

رئیسی‌فرد ضمن اعلام آمادگی همه جانبه برای همکاری‌های مشترک با مجموعه مدیریت موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت در زمینه شناساندن سیر تحول و تطور زنجیره توزیع و عرضه سوخت کشور به عموم مردم، تأکید کرد: با همکاری اعضای اتحادیه جایگاه‌داران سراسر کشور هر گونه اطلاعات و اسنادی که برای شناساندن این بنای کهن و روند سوخت‌رسانی از گذشته تا کنون موجود باشد، در اختیار این مرکز قرار خواهیم داد.

لازم به ذکر است، در دیدار این نماینده بخش خصوصی از موزه پمپ‌بنزین دروازه دولت، بخش‌های ده‌گانه جایگاه سوخت شماره 6 تهران از جمله اتاق فروش نفت سفید، بخش ایمنی و آتش‌نشانی، اتاق آلبوم اسناد نوشتاری و تصویری تاریخچه پمپ‌بنزین از زمان خرید اسناد و بنچاق‌های این بنا تا اسناد مربوط به ملی شدن صنعت نفت و در نهایت تعطیلی جایگاه، اتومبیل‌ها، نازل‌های سوخت و اشیاء به نمایش درآمده در محوطه باز موزه، مخازن بنزین و گازوئیل و... توسط مشاوران طرح موزه‌های صنعت نفت معرفی شد.