یک پیشکسوت نفتی یادگارهای خود را به موزه نفت اهدا کرد

سه شنبه هفتم خرداد ماه 1398یک پیشکسوت نفتی یادگارهای خود را به موزه نفت اهدا کرد

یک پیشکسوت نفتی که از سال 1354 تا سال 1386 به مدت 32 سال در این صنعت فعالیت کرده است، یادگاری های دوران خدمت خود را به موزه نفت اهدا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پترومیوزیم، حسن لطفعلی پور که از طریق کانون بازنشستگان صنعت نفت اصفهان با موزه نفت آشنا شده است، مدارکی را شامل دفترچه بيمه متعلق به سال 1350، مدرک فوق دیپلم در انستیتو تکنولوژی اهواز در سال 1351، كارت شناسايي نيروگاه گازي بندرعباس و حكم استخدام در شركت مهندسين مشاور مونتكو ايران به تاریخ 1352، مکاتبه با خانم فليتچر، استاد زبان انگليسي شركت مونتكو در نیروگاه بندرعباس، كارت شناسايي موقت پالايشگاه نفت اصفهان در سال 1375 و تعدادی تصویر قدیمی را به موزه ها و مر کز اسناد صنعت نفت اهدا کرد.

عکس قدیمی پل اهواز

لطفعلی پور که در سال 1329 در اهواز متولد شده و پدرش کارمند پالایشگاه آبادان بوده است، در مورد نحوه ورود خود به صنعت نفت، می گوید: "من در سال 1349  از هنرستان فنی اهواز در رشته فلزکاری، مدرک دیپلم خود را دریافت کردم. چند ماهی نیز با شرکت بين المللي مونتکو که در نیروگاه بندرعباس فعالیت می کرد، همکاری کردم، تا این که پس از دریافت مدرک فوق دیپلم در انستیتو تکنولوژی اهواز در رشته اتومكانيك، در دی ماه سال 1354 در اداره آموزش مناطق نفتخیز جنوب مشغول به کار شدم."

کارت شناسایی نیروگاه بندرعباس

وی تا سال 1375 در اداره آموزش شرکت مناطق نفتخیز خدمت کرده و از آن پس به پالایشگاه بندرعباس منتقل  می شود. این پیشکسوت نفتی سرانجام در سال 1386 با سمت مسئول ایمنی و آتش نشانی شرکت گاز استان یزد به افتخار بازنشستگي نائل می شود.

indexhghgj

لطفعلی پور که در حال حاضر دوران بازنشستگی را در اصفهان می گذراند، در مورد انگیزه خود از اهدای یادگارهایش به موزه نفت، می گوید: "احساس می کنم، موزه نفت، می تواند به عنوان پلی میان این صنعت و مردمی که در خارج از آن هستند، ايفاي نقش كند. از طريق موزه نفت افراد جامعه مي توانند با ویژگی ها و خصوصيات کار در صنعت نفت آشنا شوند. من به سهم خود خیلی خوشحال هستم که می توانم در این زمینه قدم كوچكي بردارم و مطمئن هستم همه بازنشستگان نفت براي حفظ خاطرات و يادگاري هاي اين صنعت هر كاري از دست شان بربيايد، انجام خواهند داد."