آمادگی صندوق بازنشستگی نفت در راه‌اندازی تورهای گردشگری بازديد از موزه‌های صنعت نفت ايران

سه شنبه یکم مرداد ماه 1398آمادگی صندوق بازنشستگی نفت در راه‌اندازی تورهای گردشگری بازديد از موزه‌های صنعت نفت ايران

رئيس سازمان صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه كاركنان صنعت نفت در حاشیه بازديد از موزه پمپ‌بنزين دروازه دولت تهران اعلام كرد: اين سازمان آمادگی دارد برای پيشكسوتان علاقمند به تاريخ صنعت نفت تورهای يک يا چندروزه به منظور بازديد از موزه‌های صنعت نفت در سطح كشور راه‌اندازی کند.

به گزارش روابط‌عمومی موزه‌ها و مركز اسناد صنعت نفت، افخم زروانی، رئيس سازمان صندوق‌های بازنشستگی، ‌پس‌انداز و رفاه كاركنان صنعت نفت بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه، یکم مرداد 98) در بازديد از موزه پمپ‌بنزين دروازه دولت تهران با اعلام اين خبر افزود: در نظر داريم در اين خصوص تفاهم‌نامه‌ای را با مديريت موزه‌ها و مركز اسناد با هدف معرفي و يادآوری تاريخ صنعت نفت منعقد کنیم.

زروانی با اشاره به تاريخ پرافتخار اين صنعت تصريح كرد: به مدد موزه‌های تازه گشايش‌يافته صنعت نفت و با همت و تلاش كاركنان اين مجموعه، افتخارات به دست آمده در طول اين سال‌ها به خوبی انعكاس داده شده است.

وی از سازمان صندوق‌های بازنشستگی به عنوان حلقه اتصال ميان پيشكسوتان صنعت نفت و مديريت موزه‌ها و مركز اسناد ياد و عنوان كرد: اين سازمان از بدو راه‌اندازی موزه‌های صنعت نفت همكاری نزديكي را با اين مديريت آغاز کرده كه از مهم‌ترين آنها مي‌توان به در اختيار گذاشتن مجموعه مكتوب خاطرات جمع‌آوري شده پيشكسوتان صنعت نفت با عنوان تاريخ شفاهي، مجموعه مجلدات نشريات مشعل و زندگي نو از بدو انتشار در قالب سي‌دي اشاره كرد.

رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت خاطرنشان کرد: همچنين به منظور توسعه و تسهيل همكاري ميان اين دو مجموعه، معرفي فعاليت موزه‌ها و مركز اسناد، جمع‌آوري و ثبت خاطرات پيشكسوتان و به دنبال آن شناسايي و گردآوري مستندات قديمي صنعت نفت، نمايندگاني در كانون‌ها و صندوق‌هاي بازنشستگي در سطح كشور به مديريت موزه‌ها و مركز اسناد صنعت نفت معرفي شده‌اند.

زروانی در پايان از توسعه سايت اينترنتي اين سازمان و درج و انعكاس اخبار مربوط به موزه‌هاي صنعت نفت و همچنين درج نشاني اين موزه‌ها در اپليكيشن اطلاع‌رساني اين سازمان خبر داد.

photo_2019-07-23_19-39-01 (2)

اكبر نعمت‌الهي، مدير موزه‌ها و مركز اسناد صنعت نفت كه در اين بازديد مسوولان سازمان صندوق‌هاي بازنشستگي، پس‌انداز و رفاه كاركنان صنعت نفت را همراهي مي‌كرد ضمن استقبال از برگزاري تورهاي گردشگري بازديد پيشكسوتان نفتی از موزه‌هاي صنعت نفت در تهران و ديگر نقاط كشور بر تداوم همكاري اين دو مجموعه در راستاي معرفي پيشينه صنعت نفت و نقش و جايگاه پيشكسوتان در غني‌بخشي موزه‌ها، كشف حلقه‌هاي گمشده تاريخ اين صنعت و معرفي توانمندي، قابليت‌ها و دستاوردهاي سال‌ها تلاش كاركنان نسل ديروز صنعت نفت به نسل امروز تاكيد كرد.

موزه‌ها تاريخ مجسم صنعت نفت هستند

photo_2019-07-23_19-39-04

مديرعامل بانك قرض‌الحسنه رسالت نیز با حضور همزمان در این دیدار، اظهار کرد: موزه‌ها تاريخ مجسم صنعت نفت هستند و گذشته پرافتخار این صنعت را به آينده‌ درخشانی که پیش رو دارد، پيوند مي‌دهند.

محمدحسين حسين‌زاده با تاكيد بر بُعد آموزشی و اطلاع‌رسانی موزه‌های نفت گفت: اگرچه بازديد از موزه پمپ‌بنزين دروازه دولت به ويژه شعبه نفت این موزه خاطرات زيادی را از گذشته برای من زنده كرد، اما دانشی كه طی بازديد از اين موزه از تاريخ اين صنعت به دست آوردم بسيار ارزشمند و گرانقدر بود.

وی افزود: صنعت بانكداری نیز همچون صنعت نفت ذخايری غنی دارد و وظيفه ملی ما به عنوان يک سازمان، انتقال مستندات تاريخی و دانش به دست آمده از نسل قديم به نسل جديد، حفظ،‌ احيا و تلاش برای ماندگاری و معرفی آنهاست.