با توجه به گرمي هوا در روزهاي تابستاني

ساعات بازدید از موزه های نفت تغییر یافت

دوشنبه چهاردهم مرداد ماه 1398ساعات بازدید از موزه های نفت تغییر یافت

ساعات بازديد از موزه هاي نفت در شهرهاي آبادان و تهران با توجه به گرمي هواي روزهاي تابستان تغيير پيدا كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پتروميوزيم، موزه هاي "بنزين خانه" و "كارآموزان" در آبادان از اين پس از ساعت 16 عصر تا 23 شب پذيراي بازديد كنندگان خواهند بود. همچنين موزه "پمپ بنزين دروازه دولت" در تهران از ساعت 16 تا 22 شب آماده استقبال از بازديد كنندگان است.

لازم به يادآوري است "موزه بنزين خانه آبادان" نخستين موزه از طرح موزه هاي صنعت نفت است كه در دي ماه سال 1395 در محل جايگاه قديمي سوخت اين شهر گشايش يافت. در اين موزه انواع دستگاه هاي پمپ بنزين و تاريخچه استفاده از اين دستگاه ها در كشور، نمونه اي از پمپ بنزين هاي قديمي و خودرو در حال سوختگيري؛ فضاي يك شعبه نفت در گذشته، مخازن قديمي پرچي، مجموعه تانكرهاي سوخت رسان؛ اسناد و مستندات تاريخي مربوط به توزيع فرآورده هاي نفتي و ... به نمايش گذاشته شده است.

بازديد نوروزي از كارآموزان آبادان

همچنين در موزه كارآموزان آبادان كه با محوريت آموزش در صنعت نفت، برپا شده است، اشيا و اسنادي از آموزشگاه فني و حرفه اي آبادان كه در سال 1312 راه اندازي شده، بعلاوه ابزار و وسايل مورد استفاده در كارگاه هاي آموزشي، بخش هاي اداري آموزشگاه و بالاخره اسناد و اشياي مربوط به سير تاريخ نفت در ايران و جهان، به نمايش درآمده است.

موزه پمپ‌بنزین دروازه دولت تهران نيز به عنوان نخستین موزه نفت پایتخت، تیرماه سال جاری در خیابان انقلاب، تقاطع سعدی گشایش یافت. معرفی تاریخ جایگاه‌های توزیع سوخت در کشور، نمایش اشیاء و اسناد مرتبط با چرخه تحول پخش فرآورده‌های نفتی از ابتدا تا کنون، شیوه بارگیری، حمل و تخلیه سوخت در جایگاه‌های عرضه و... از جمله موارد به نمايش درآمده در این موزه به شمار می‌رود.