همزمان با عيد سعيد قربان صورت گرفت

اهدا كتاب به كودكان در موزه پمپ بنزين دروازه دولت تهران

سه شنبه بیست و دوم مرداد ماه 1398اهدا كتاب به كودكان در موزه پمپ بنزين دروازه دولت تهران

همزمان با عيد سعيد قربان از سوي مديريت موزه ها و مركز اسناد صنعت نفت به كودكان بازديد كننده از" موزه پمپ بنزين دروازه دولت  تهران "كتاب اهدا شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پتروميوزيم،مديريت موزه ها و مركزاسناد صنعت نفت ، به منظور آشنايي كودكان با بهينه سازي مصرف سوخت وتقويت فرهنگ صرفه جويي به كودكان بازديد كننده از موزه پمپ بنزين دروازه دولت تهران در تاريخ 21 مردادماه سال جاري و به مناسبت عيد سعيد قربان كتاب هايي را با موضوع نفت ، پمپ بنزين و مصرف بهينه سوخت اهدا كرد.
پمپ‌بنزین دروازه دولت تهران (جایگاه شماره 6 تهران) سومین جایگاه عرضه سوخت در تهران و یکی از معدود جایگاه‌های بجا مانده از نسل اول پمپ‌بنزین‌های کشور است که ساخت آن به دهه 1310 خورشیدی بازمی‌گردد. «موزه پمپ بنزين دروزاه دولت» نخستين موزه نفت تهران، است كه اول تيرماه، با حضور تعدادي از مسوولان شهري، ميراث فرهنگي و صنعت نفت به طور رسمي افتتاح شد.
اين جايگاه در مرداد ماه سال 96 به شماره 31711 در فهرست آثار ملي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري به ثبت رسيده است كه با افتتاح رسمي آن در معرض نمایش عموم قرار گرفته است .
معرفی تاریخ جایگاه‌های توزیع سوخت در کشور، نمایش اشیاء و اسناد مرتبط با چرخه تحول پخش فرآورده‌های نفتی از ابتدا تا کنون، شیوه بارگیری، حمل و تخلیه سوخت در جایگاه‌های عرضه و... از اهداف تعریف‌شده برای این موزه به شمار می‌رود.
موزه پمپ‌بنزین دروازه دولت تهران، سومين موزه از طرح موزه هاي صنعت نفت است كه پس از موزه‌های «بنزین‌خانه» و «کارآموزان صنعت نفت» آبادان، به بهره ‌برداری رسيده است .