به كوشش مديريت موزه ها و مركز اسناد صنعت نفت صورت مي گيرد:

تداوم روند آماده سازي موزه صنعت نفت غرب كشور

سه شنبه بیست و سوم مهر ماه 1398تداوم روند آماده سازي موزه صنعت نفت غرب كشور

به كوشش مديريت موزه ها و مركز اسناد صنعت نفت ، فعاليت هاي آماده سازي موزه صنعت نفت غرب كشور ( موزه حلب سازي و حلب پركني كرمانشاه ) در حال انجام است .

امير كريمي ، نماينده موزه ها و مركز اسناد صنعت نفت در موزه غرب كشور( موزه حلب سازي و حلب پركني كرمانشاه ) در گفت و گو با پايگاه اطلاع رساني پتروميوزيم ،  در خصوص انجام فعاليت هاي آماده سازي اين موزه گفت : از ابتداي سال جاري تا كنون ، حدود 395 متر مربع ديوارچيني و نصب نرده هاي فلزي به منظور حفظ حريم موزه صنعت نفت غرب كشور ( موزه حلب سازي و حلب پركني كرمانشاه ) در محوطه مربوط به اين موزه صورت گرفته است . ضمن آنكه 133 عدد چراغ ضد انفجار با پايه هاي اصلي آن نيزبر روي ديوار موزه نصب شده است .

IMG-20191015-WA0028


وي با اشاره به نصب تابلوهاي سر در اصلي و محوطه موزه صنعت نفت غرب كشور ( موزه حلب سازي و حلب پركني كرمانشاه ) افزود: براي راه اندازي اين موزه تا كنون حدود 100 متر مكعب خاكبرداري و تسطيح محوطه انجام گرفته است .

 

IMG-20191015-WA0023


كريمي در ادامه به پاكسازي و لايروبي 3 مخزن موجود در محوطه موزه اشاره كرد و يادآورشد: موزه صنعت نفت غرب کشور، در شهر کرمانشاه و در محل کارخانه حلب سازی و حلب پرکنی پالایشگاه کرمانشاه تاسیس می شود. اين موزه با توجه به قدمت حدودا یک صد ساله کارخانه حلب سازي و نقش آن در توزیع فرآورده های نفتی در سراسر کشور طی دهه های گذشته، به نمایش گوشه ای از تاریخ صنعت نفت، با اولویت تاریخ این صنعت در غرب کشور، اختصاص خواهد یافت.


IMG-20191015-WA0033