مجله NAFT در کتابخانه تخصصی مرکز اسناد صنعت نفت

يکشنبه بیست و هشتم مهر ماه 1398مجله NAFT در کتابخانه تخصصی مرکز اسناد صنعت نفت

نسخه  دیجیتال مجله اختصاصی کمپانی نفت انگلیس و ایران با عنوانNAFT"نفت"به آرشیو مطبوعات کتابخانه تخصصی مدیریت موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت افزوده شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پتروميوزيم ، بر اساس هماهنگی به عمل آمده با آرشیو مطبوعات سازمان اسناد و کتابخانه آستان قدس رضوی در مشهد مقدس،نسخه دیجیتال بخشی از بولتن اختصاصی کمپانی نفت انگلیس و ایران که به زبان انگلیسی و در سال های فعالیت این کمپانی در ایران منتشر می شده،تهیه و به آرشیو مطبوعات کتابخانه تخصصی مدیریت موزه ها و مرکز اسناد افزوده شد.

این مجله با عنوان؛"NAFT"APOC Magazine مجله انگلیسی متعلق به شرکت سهامی نفت انگلیس و ایران  the ANGLO-PERSIAN OIL COMPANY LIMITED به صورت ماهنامه،در قطع نزدیک به"وزیری"و در حجم متوسط بین چهل و هشت تا پنجاه و چهارصفحه به صورت دورنگ و با صحافی ته چسب منتشر می شده،اما به تیراژ آن در شناسنامه مجله اشاره ای نشده است.

نسخ دیجیتال تهیه شده از این مجله مربوط به سال های1928 و 1929 و همچنین 1933 میلادی بوده و اطلاعات ارزشمندی از فعالیت کمپانی در این سال ها را به زبان انگلیسی به مخاطبان ارائه می دهد.

حجم کلی نسخ دیجیتال این مجله که در تعامل بین مدیریت موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت و آرشیو مطبوعات سازمان اسناد و کتابخانه آستان قدس رضوی تهیه و به کتابخانه تخصصی مدیریت موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت منتقل شده ، یک هزار و پنجاه صفحه به زبان انگلیسی و به صورت مصور است.

کتابخانه تخصصی مدیریت موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت ، در تلاش است با تهیه و گردآوری نشریات، مطبوعات و بولتن های چاپی و دیجیتال مرتبط با صنعت نفت،زمينه پژوهشی مناسبی را برای پژوهشگران و علاقه مندان به این حوزه فراهم كند و در این راستا تا کنون نشریات و بولتن های ارزشمندی را گرداوری و آرشیو كرده است.