مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب مطرح کرد

رونق توریسم صنعتی با راه‌اندازی موزه‌های نفت در استان خوزستان

شنبه چهارم آبان ماه 1398رونق توریسم صنعتی با راه‌اندازی موزه‌های نفت در استان خوزستان

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب راه‌اندازی موزه‌های نفت در استان خوزستان را موجب رونق توریسم صنعتی عنوان کرد و گفت: ضروری است تا حماسه‌ها و افتخارات بیش از یک قرن تلاش و تکاپوی مردان صنعت نفت را به جمعیت تقریبا جوان کشور معرفی کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پترومیوزیم، احمد محمدی در نشستی صمیمانه با اکبر نعمت‌الهی مدیر موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت و جمعی از کارشناسان موزه‌های نفت، آثار ماندگار کشف نفت در مسجدسلیمان را منحصر به فرد در سطح خاورمیانه اعلام کرد و گفت: بکارگیری پتانسیل و قدرت رسانه‌ها و تبلیغات گسترده در این زمینه می‌تواند منجر به فعال‌سازی توریسم صنعتی در استان خوزستان بخصوص منطقه تاریخی مسجدسلیمان شود، در همین راستا می‌توان در گام اول از ظرفیت دانشگاهی کشور به عنوان مبلغانی برای صنعت توریسم بهره برد.
احمد محمدی ضمن اشاره به مسئولیت بزرگ تولید 70 درصد نفت در این شرکت و وابستگی چرخه اقتصادی کشور به تولید نفت و فرآورده‌های نفتی گفت: لازم است تا در کنار تولید نفت، حماسه‌ها و افتخارات بیش از یک قرن تلاش و تکاپوی مردان صنعت نفت را به مردم و جمعیت تقریبا جوان کشور معرفی کنیم.
وی تلاش مدیریت موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت در حفظ تاریخ پرآوازه این صنعت را قابل تقدیر عنوان کرد و افزود: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب همواره حامی این‌گونه فعالیت‌ها خواهد بود و برای پیشبرد اهداف شکل‌گیری موزه‌های نفت از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
مدیر موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت نیز در این دیدار ضمن یادآوری مشکلات پیش‌آمده در روند احداث موزه بزرگ صنعتی مسجدسلیمان گفت: با مساعدت هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت و طی دیداری که با حضور مدیران ارشد این شرکت از طرح‌های موزه‌ای مسجدسلیمان صورت گرفت، بودجه باقیمانده مورد نیاز برای اجرای فاز اول این طرح تصویب شده و عملیات احداث موزه صنعت نفت مسجدسلیمان با موضوع «اکتشاف و تولید» به زودی به جریان می‌افتد.
اکبر نعمت‌الهی اختصاص بخشی از منابع مورد نیاز این طرح در شرایط تحریم را نشانه نگاه ویژه وزیر نفت به حفاظت و صیانت از داشته‌های این صنعت از ابتدای کشف نفت تا کنون عنوان و ابراز امیدواری کرد موزه صنعت نفت مسجدسلیمان سال آینده به بهره‌برداری برسد.
وی درباره روند پیشرفت احداث این موزه گفت: در حال حاضر ساخت بنای اصلی موزه صنعت نفت مسجدسلیمان به پایان رسیده و در گام بعدی وارد مرحله طراحی دکوراسیون داخلی، تدوین سناریوی موزه‌ای و انتقال اشیاء، تجهیزات و اسناد مرتبط با موضوع این موزه می‌شویم.
مدیر موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت ضمن اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت و پتانسیل موجود در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان گفت: بسیج امکانات داخلی این شرکت می‌تواند به کاهش هزینه‌های مرتبط با راه‌اندازی موزه بزرگ مسجدسلیمان کمک شایان توجهی کند.
وی با بیان اینکه موزه صنعت نفت مسجدسلیمان به عنوان بزرگترین موزه صنعتی کشور با موضوع اکتشاف، حفاری و تولید نفت شکل می‌گیرد، خاطرنشان کرد: به زودی برای تدوین و طراحی سناریوی موزه‌ای بخش بالادستی صنعت نفت، کارگروه تخصصی 3جانبه با حضور کارشناسان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت و کارشناسان موزه‌های نفت تشکیل می‌شود.