دومین نشست کارگروه حفاری موزه اکتشاف،حفاری و تولید صنعت نفت ایران برگزار شد

يکشنبه نوزدهم آبان ماه 1398دومین نشست کارگروه حفاری موزه اکتشاف،حفاری و تولید صنعت نفت ایران برگزار شد

دومین نشست کارگروه حفاری موزه اکتشاف،حفاری و تولید صنعت نفت ایران که در مسجد سلیمان در دست تجهیز و آماده سازی است،سه شنبه،چهاردهم آبان ماه سال جاري در دفتر معاون فنی مهندسی شرکت ملی حفاری ایران در اهواز برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پتروميوزيم ، موضوع دومین نشست کارگروه،پیگیری مصوبات جلسه اول و هم اندیشی در خصوص تامین نیاز آموزشی و محتوایی(اشیاء و اسناد)و انتخاب روش مناسب برای معرفی صنعت حفاری در موزه بود.این نشست به میزبانی مهندس مهران مکوندی،معاون فنی مهندسی شرکت ملی حفاری و با حضور مهندس شهرام شمی پور مدیر بازسازی و ارتقای تجهیزات حفاری، راهداری رئیس روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران و مهندس نجم بالدی رئیس خدمات فنی چاه های شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و محمدرضا جواهری، فرشيد خداداديان ، امين زاده درويش و رضا علوانیان از مدیریت موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت برگزار شد.

در ابتدای اين جلسه،فرشید خدادادیان،مجری طرح موزه مذکور،ضمن گزارش اجمالی اقدامات انجام شده از جلسه قبل تا کنون و همچنين به بازدید مهندس شمی پور و مهندس بالدی از سایت طرح موزه مسجد سلیمان اشاره و آنرا در شناخت اعضای کارگروه از موضوع کاری مدنظر،مهم دانست.
وی افزود: تقویت دانش و آگاهی کارشناسان مدیریت موزه ها ، شناسایی و تامین اسناد و مستندات پژوهشی و آرشیوی، شناسایی و تامین اشیاء و وسایل موزه ای برای انتقال به موزه، بررسی طرح  اولیه و آگاهی از چارت و نمودار سازمانی شرکت ملی حفاری ایران،نیازهای چهارگانه و اولویت دار فعلی طرح موزه هستند.

خداداديان ، همچنين در اين نشست  از برگزاری جلسات کارگروه های اکتشاف و حفاری به صورت مجزا،اما مرتبط با یکدیگر در تهران،اهواز و مسجد سلیمان خبر داد و ابراز امیدواری کرد :در سال آينده آرزوی دیرینه  افتتاح و فعالیت موزه اکتشاف،حفاری و تولید صنعت نفت ايران در مسجد سلیمان محقق شود.

محمدرضا جواهری،مشاور ارشد مدیر موزه ها و مرکز اسنادصنعت نفت نيز در اين نشست ،ضمن تشکر از مسئولین شرکت ملی حفاری جهت بازدید اعضای کارگروه از بخش های خدمات فنی حفاری،معرفی درست صنعت حفاری و سخت کوشی و تلاش کارشناسان و متخصصان این حوزه را نیازمند شناخت تیم کارشناسی موزه ها از ابعاد فعالیت ایشان دانست و تعامل در این زمینه را مفید و تاثیرگذار عنوان كرد.

مکوندی،معاون فنی مهندسی،شرکت ملی حفاری ایران نیز ضمن تاکید بر اینکه این موزه فرصتی مناسب برای معرفی بهینه ی فعالیت ها و تلاش های کارکنان سختکوش شرکت ملی حفاری ایران خواهد بود،جانمایی یک دستگاه کامل حفاری در محوطه موزه را مکمل موارد پیشین در معرفی مطلوب صنعت حفاری اعلام كرد.

پس از هم اندیشی و تبادل نظر حاضران،مقرر شد ، ضمن ابلاغ مجدد بخشنامه وزیر ناظر بر پیشگیری از امحاء اسناد و مکاتبات و از رده خارج كردن اشیاء و وسایل،بدون نظر کارشناسی مدیریت موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت به شركت ملي حفاري ، كارشناسان موزه ها و مركز اسناد به طور متناوب از بخش های مختلف شركت ملي حفاري و مدیریت تعمیر تکمیل و خدمات فنی چاه های شرکت ملی مناطق نفتیز جنوب بازدید کنند.

ارائه ابعادی محوطه و طرح جانمایی و چیدمان دکل حفاری به انضمام تجهیزات جانبی،تهیه و ارائه طرح شماتیک و ابعادی محوطه کامل موزه شامل محوطه مسقف و فضای آزاد،برنامه ریزی شرکت ملی حفاری و مناطق نفتخیز جنوب جهت مصاحبه با پیشکسوتان حفاری و شناسایی اشیاء و ابزار قدیمی در انبارهای شرکت ملی حفاری و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب جهت گردآوری و مستند نگاری،شناسایی اسناد و مدارک قدیمی موجود در بایگانی های شرکت ملی حفاری و شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب ،جهت مطالعه و بررسی تخصصی از جمله مصوبات این نشست بود.