اعلام آمادگي دانشگاه پيام نورمسجد سليمان براي همكاري با طرح موزه صنعت نفت

شنبه بیست و یکم دي ماه 1398اعلام آمادگي دانشگاه پيام نورمسجد سليمان براي همكاري با طرح موزه صنعت نفت

رئیس دانشگاه پیام نور مسجدسلیمان در خصوص همكاري اين دانشگاه با طرح موزه اکتشاف،حفاری و تولید صنعت نفت اعلام آمادگي كرد .

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پتروميوزيم ، یکی از اهداف موزه های صنعت  نفت ، فراهم  كردن زمينه  آموزش و پژوهش در سطوح مختلف برای مخاطبین است. در همین راستا روز دوشنبه 16 دي ماه سال جاري نخستین نشست موزه هاي صنعت نفت با مجموعه های دانشگاهی در دانشگاه پیام نور مسجدسلیمان که در همسایگی موزه اکتشاف، حفاری و تولید صنعت نفت قرار دارد، صورت گرفت.
حجت الاسلام ظاهری، رئیس دانشگاه پیام نور مسجدسلیمان در اين نشست ، ضمن استقبال از همکاری بین مجموعه طرح موزه نفت در مسجدسلیمان و دانشگاه پیام نور بر اهمیت و ضرورت آغاز به کار موزه نفت در مسجدسلیمان تأکید کرد.
 وی عنوان کرد : دانشگاه پیام نور به عنوان مرکز دانشگاهی  و با دارا بودن رشته زمین شناسی در مقطع کارشناسی ارشد،در  حد توان خود و خواست موزه نفت مسجدسلیمان با این مرکز  آماده همکاری است.
فرشيد خدادادیان، مجری طرح موزه اکتشاف، حفاری و تولید نفت، نيز در اين نشست ضمن تشریح اهداف و روند شکل گیری موزه نفت در مسجدسلیمان، به معرفی این موزه پرداخت.
 وی مسئولیت اجتماعی وزارت نفت نسبت به مسجدسلیمان برای تغییر نگاه غالب به این شهر و نیز منافع اقتصادی حاصل از افتتاح موزه در جذب گردشگر برای اقتصاد شهر را، از جمله مهمترین اهداف افتتاح موزه نفت در مسجدسلیمان اعلام كرد و افزود: در طرح کلی این موزه، چرخه صنعتی از اکتشاف تا تولید نفت در پنج نقطه از مسجدسلیمان معرفی می شوند تا علاقه مندان اعم از مردم مسجدسلیمان، گردشگران حرفه ای، دانشجویان و پژوهشگران از این موزه بازدید کنند.
در همین زمینه لزوم ارتباط با مراکز دانشگاهی و پژوهشی و معرفی طرح موزه نفت و همکاری های مستمر برای بازدیدهای گروهی و استفاده از فضای موزه نفت مورد تاکید مدیریت موزه هاست.
در این نشست، همچنين حشمت الله منعم، مشاور ارشد موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت نیز با اشاره به اهمیت تاریخ نفت بر نقش مسجدسلیمان به وسیله موزه نفت در ترسیم ایرانِ بدون نفت تأکید کرد و افزود: در کنار نمایش اشیاء، درس های تاریخی لازم از آغاز ، اکتشاف و تولید نفت در مسجدسلیمان گرفته شود.
وي سهم دانشگاه در این روشنگری را مهم ارزيابي كرد و افزود: شهری که روزی با نفت معرفی می شد، اکنون قرار است  با گردشگری زنده نگاه داشته شود.