ارائه خدمات پژوهشی و فرهنگی به پژوهشگران در مركز اسناد صنعت نفت

چهارشنبه پانزدهم مرداد ماه 1399ارائه خدمات پژوهشی و فرهنگی به پژوهشگران در مركز اسناد صنعت نفت

رييس مركز اسناد صنعت نفت دربازدید دو نفر از مسئولین خبرگزاری ایرنا از اين مركز از ارائه خدمات پژوهشی و فرهنگی به پژوهشگران و علاقه مندان و تعامل با مراکز اسنادی و آرشیوی كشور خبرداد .

 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پتروميوزيم ، فرشید خدادادیان،رئیس مرکز اسناد صنعت نفت در اين بازديد كه روز سه شنبه 13 مردادماه سال جاری صورت گرفت ، ازخبرگزاری ایرنا،به عنوان قديمی ترين خبرگزاری کشور و مرجع معتبر در انعکاس اخبار یاد کرد و افزود: تعامل بین مرکز اسناد صنعت نفت و این خبرگزاری معتبر به معرفی بهتر بیش از یک قرن تاریخ صنعت نفت در ایران کمک خواهد كرد .

وی با اشاره به تاکید مدیریت موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت بر ارائه خدمات پژوهشی و فرهنگی به پژوهشگران و علاقه مندان و تعامل با مراکز اسنادی و آرشیوی،ابراز امیدواری کرد:  اینگونه بازدیدها و گفتگوها به تعامل بیشتر در راستای هدف اصلی آرشیوها،یعنی ارائه خدمات به مخاطبان و جامعه  هدف کمک كند.

در این بازدید که به منظور آشنایی مسئولین بخش آرشیو عکس و فیلم ایرنا از روش های آرشیوی ،  مستند نگاری و نگهداری عکس و فیلم در مرکز اسناد صنعت نفت صورت گرفت ، با راهنمایی مسلم عباسی،مسئول واحد عکس و فیلم مرکز اسناد،فایل های دیجیتال عکس های تاریخی از اولین عکس های اکتشاف نفت تا زمان جنگ تحمیلی مورد بازدید و سنجش مسئولین ایرنا قرار گرفت.بازديد كنندگان همچنین با تجهیزات سخت افزاری ، اشیاء و وسایل تاریخی تهیه و تولید عکس و فیلم از جمله قدیمی ترین نمونه های شیشه  عکس و نگاتیو آشنا شدند.

2

 

در کنار بازدید از گنجینه عکس و فیلم، بازدید از گنجینه های اسناد و واحد مرمت اسناد صورت گرفت كه با توضیحات شادی معرفتی،مسئول گنجینه های اسناد مرکز بازديدكنندگان در جریان چگونگی آرشیو سازی،مرمت و نگهداری و فهرست نویسی و مستند نگاری اسناد تاریخی نفت قرارگرفتند.

 دلیری،مسئول آرشیو عکس و فیلم خبرگزاری ایرنا در پایان این بازدید،ضمن تشکر از میزبانان در مركز اسناد صنعت نفت ،  اقدامات انجام شده در اين مرکز به منظور ثبت و نگهداری بخش مهمی از تاریخ یک قرن اخیر ایران را قابل توجه و در عین حال نیازمند معرفی بیشتر دانست.

مسئول آرشیو عکس و فیلم ایرنا،با اشاره به آرشیو عکس های نفتی خبرگزاری،خصوصا آرشیو مربوط به دوران دفاع مقدس و جنگ تاسیسات،در خصوص تعامل و همکاری بیشتر بین ایرنا با مرکز اسناد صنعت نفت اعلام آمادگی و از مسئولین مرکز اسناد برای بازدید از آرشیو عکس و فیلم آن خبرگزاری دعوت به عمل آورد.

گفتني است ، روز دوشنبه 13 مردادماه سال جاری ، مریم دلیری،مسئول آرشیو فیلم و عکس و رویا پلاسید،مدیر فروش محصولات خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) از مرکز اسناد صنعت نفت بازدید کردند.

 

3

 

 

عكس ها : يونس صادقی