مرکز اسناد صنعت نفت در امور مسوولیت های اجتماعی کارگشا است

چهارشنبه پنجم شهریور ماه 1399مرکز اسناد صنعت نفت در امور مسوولیت های اجتماعی کارگشا است

معاون امور مسوولیت اجتماعی وزارت نفت ،  در بازديد از مركز اسناد صنعت نفت گفت : امور مسوولیت های اجتماعی وزارت نفت نیازمند دراختیار داشتن اطلاعات و مستندات تاریخی است و وجود مرکز اسناد صنعت نفت در این زمینه بسیار تاثیرگذار و کارگشا خواهد بود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پتروميوزيم ، سه شنبه چهارم شهريور ماه سال جاری شهرام فرضی،معاون امور مسوولیت اجتماعی وزارت نفت به همراه تعدادی از كارشناسان ارشد اين مجموعه ، از مركز اسناد صنعت نفت بازديد كرد .

فرضی در این بازديد ،ضمن ابراز خرسندی از وجود مرکزی برای نگهداری و مستندنگاری اسناد تاریخی نفت ، بر اهمیت موضوع مسووليت هاي اجتماعي (CSR ) در صنعت نفت تاكيد كرد و گفت : صنعت نفت اولین و مهمترین شکل دهنده مناسبات تولیدی و اقتصادی نوین کشور بوده و از دیرباز بر تعاملات اجتماعی،اقتصادی جوامع پیرامونی تاثیر گذاشته و بالطبع خود نیز از آن متاثر بوده است.

4


وي افزود: برای بررسی سیر تحول و نظام مندی موضوع"مسوولیت اجتماعی شرکتی"در این سازمان تاثیرگذار بر اقتصاد،سیاست،اجتماع،فرهنگ و تاریخ کشور،امور مسوولیت های اجتماعی وزارت نفت نیازمند دراختیار داشتن اطلاعات و مستندات تاریخی است و وجود مرکز اسناد صنعت نفت در این زمینه بسیار تاثیرگذار و کارگشا خواهد بود.

بر اساس اين خبر ، بازديد كنندگان از اين مركز ضمن آشنایی با فرایند جمع آوری،مرمت اسناد و آرشیو سازی و انتشار الکترونیک اسناد تاریخی نفت در مرکز اسناد،با نمونه های تاریخی اسناد،عکس ها و تصاویر مرتبط با موضوعCSR و همچنین اخبار و گزارش های منتشر شده در بولتن ها و نشریات تاریخی صنعت نفت،مرتبط با موضوع مسوولیت های اجتماعی طی یکصد سال گذشته آشنا شدند.

 

3

 

راهبردهای مدیران ادوار صنعت نفت در بهره گیری از ظرفيت هاي طبیعی و نقش دهی به نیروهای انسانی،نقش و اهمیت تاریخی مناسبات سنتی،ملاحظات قومیتی و سیاسی در به کارگیری نیروی انسانی،شناسایی پیامدهای حاصل از فعالیت صنعت نفت بر پیوندها،ارزشها، معیشت و نگرش کارکنان و جوامع پیرامونی و موضوع شکل گیری شرکت شهرهای نفتی و پیامدهای آن بر الگوهای توسعه مناطق نفتخیز از جمله مواردی بود که اسناد،تصاویر و اطلاعات مرتبط با آنها به معاون امور مسوولیت های اجتماعی وزارت نفت و هيات همراه معرفي شد .

 

1