بازدید کارشناسان امور زنان وزارت نفت از مرکز اسناد ری

شنبه بیست و نهم شهریور ماه 1399بازدید کارشناسان امور زنان وزارت نفت از مرکز اسناد ری

معاون مشاور وزیر نفت در امور زنان در بازدید از مرکز اسناد صنعت نفت گفت:زنان نقشی حیاتی در آینده صنعت نفت خواهند داشت و رسیدن به این آینده درخشان،مستلزم حفاظت از تجربه امروز و گذشته است.
 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پتروميوزيم ، چهارشنبه بیست و ششم شهریور ماه سال جاری،مركز اسناد صنعت نفت ميزبان كارشناسانی از امور زنان وزارت نفت بود .
زهره رضا دوست معاون مشاور وزیر در امور زنان وزارت نفت ،در اين بازديد ضمن ابراز خرسندی از وجود مرکزی برای نگهداری و مستندنگاری اسناد تاریخی نفت،بر اهمیت موضوع زنان و مستندنگاری سوابق آنان تاکید کرد و گفت:نخستین زنان تحصیل کرده ما در نفت حضور داشته‌اند و به خصوص در بخش ‌های اداری وبهداشت و درمان بیش از نیمی از پرسنل نفت،زنان بوده اند و طی دهه های گذشته،زنان نقشی بی بدیل در بهداشت و درمان صنعت نفت ایفا کرده اند.

وي افزود:امور زنان وزارت نفت برای مستندسازی حضور زنان در صنعت نفت،نیازمند در اختیار داشتن اطلاعات و مستندات تاریخی است و وجود مرکز اسناد صنعت نفت در این زمینه بسیار تاثیرگذار و کارگشا خواهد بود.

بازديد كنندگان از اين مركز ضمن آشنایی با فرایند جمع آوری،مرمت اسناد و آرشیو سازی و انتشار الکترونیک اسناد تاریخی نفت در مرکز اسناد،با نمونه های تاریخی اسناد،عکس ها و تصاویر مرتبط با موضوع زنان و همچنین اخبار و گزارش های منتشر شده در بولتن ها و نشریات تاریخی صنعت نفت،مرتبط با زنان صنعت نفت آشنا شدند و از نمایشگاه دائمی اشیای تاریخی صنعت نفت نیز بازدید کردند.

لازم به يادآوری است ، مرکز اسناد صنعت نفت در ادامه رویکرد تعاملی خود با بخش های مختلف وزارت نفت،پذیرای حضور و استفاده پژوهشگران و کارشناسان این بخش ها و استفاده از منابع موجود در مرکز است.