پروانه فعالیت 3 موزه صنعت نفت در شهرهای آبادان و سبزوار تمدید شد

چهارشنبه نهم مهر ماه 1399پروانه فعالیت 3 موزه صنعت نفت در شهرهای آبادان و سبزوار تمدید شد


وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی فعالیت موزه های بنزین خانه  و كارآموزان در شهر آبادان و موزه نفت سبزوار را برای مدت 3 سال دیگر تمدید كرد .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پترومیوزیم ، پروانه فعالیت موزه های صنعت نفت در شهرهای آبادان و سبزوار تا سال 1402 تمدید شد .
"موزه بنزین خانه آبادان" در محل نخستین جایگاه سوخت كشور، با مساحت 1856 متر مربع، همجوار با جایگاه جدید پمپ بنزین در مرکز شهر و مقابل شورای شهر آبادان، واقع شده است. این موزه از یک ساختمان اصلی و دو ساختمان جانبی تشکیل شده است.
"موزه كارآموزان آبادان" دومین موزه از طرح موزه های صنعت نفت، در محل آموزشگاه حرفه ای آبادان، گشایش یافته است. آموزشگاه حرفه ای آبادان در سال 1312 خورشیدی (1933 میلادی) تاسیس شده و ساختمان این آموزشگاه پس از مرمت و بازسازی و بازیابی اسناد مربوط به آن، در معرض بازدید عموم قرار گرفته است.
"موزه نفت سبزوار"، نخستین موزه صنعت نفت ایران (پیش از راه اندازی طرح موزه ها و مركز اسناد صنعت نفت)به شمار می آید که در سال های میانی دهه 1380 در این شهرستان با همت کارکنان شرکت پخش فرآورده های نفتی این منطقه راه اندازی شده است .

 

IMG

پروانه فعاليت موزه بنزين خانه آبادان

 

2

پروانه فعاليت موزه كارآموزان صنعت نفت آبادان

 

6


پروانه فعاليت موزه نفت سبزوار