فعالیت های راه اندازی موزه صنعت نفت مسجد سلیمان با دقت فراوان در حال انجام است

چهارشنبه نوزدهم آذر ماه 1399فعالیت های راه اندازی موزه صنعت نفت مسجد سلیمان با دقت فراوان در حال انجام است

 

نماینده مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت:در راه اندازی موزه صنعت نفت مسجد سلیمان اقدامات صورت گرفته بسیار پیوسته، منظم ، طبقه بندی شده و با دقت فراوان درحال انجام است .

 

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی پتروميوزيم ، علیرضا ور ناصری ، در بازدید از طرح موزه اکتشاف،حفاری و تولید صنعت نفت در سایت میراث صنعتی بی بی یان كه صبح روز سه شنبه ۱۸آذرماه جاری صورت گرفت این موزه را نماد بالندگی شهر مسجد سلیمان و صنعت نفت اعلام كرد.

وی ، موزه های نفت را  آینه خلاقیت هنرمندانه دست اندركاران صنعت نفت اعلام كرد و افزود: قطعا راه انداز ی اين موزه تاثیر بسزایی در توسعه گردشگری شهر مسجدسلیمان خواهد داشت و تمام افرادی كه از سر خلوص نیت و علاقه در صنعت نفت تلاش کرده اند،زحماتشان در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

نماینده مردم شهرستان های مسجد سلیمان لالی،هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی در این بازدید با قدردانی از زحمات وزارت نفت در این زمینه تاكید كرد: از هیچ کوششی در جهت توسعه پروژه های صنعت نفت دریغ نخواهد کرد.

 گفتنی است ، اين نماينده مجلس دربازدید از کتابخانه و آرشیو اسناد،گنجینه های اشیای تاریخی مربوط به چهار حوزه ؛ "اکتشاف" ،"حفاری"، "تولید و بهره برداری نفت" و رهاوردهای نفت برای مسجد سلیمان و ایران در گنجینه  "مسجدسلیمان"طرح موزه،با این بخش ها آشنا و همچنین از ساختمان اصلی موزه و سالن آمفی تئاتر و بخش های میراث صنعتی پالایشگاه و گوگرد سازی بازدید و در جریان روند کار قرار گرفت.


1

 

2

 

احداث بزرگترین موزه میراث صنعتی کشور در مسجدسلیمان
همچنین محمدرضا کارگر،مدیرکل موزه‌ ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی، دربازدید از طرح موزه صنعت نفت مسجد سلیمان، پیشرفت این پروژه را باوجود همه محدودیت های ناشی از کرونا بسیار امیدوارکننده دانست و از تلاش مدیریت موزه ها و مركز اسناد صنعت نفت در تثبیت و تقویت موزه های صنعتی در سطح وزارت نفت تقدیر کرد.

در این بازدید كه شامگاه سه شنبه 18 آذرماه جاری صورت گرفت ،مدیرکل موزه های وزارت میراث فرهنگی و هیئت همراه،ضمن بازدید از کتابخانه، گنجینه اشیای تاریخی صنعتی موزه و همچنین بخش های میراث صنعتی در محوطه موزه مسجد سلیمان با توضیحات کارشناسان طرح موزه با موارد مرتبط با این بخش ها آشنا شدند.

سید حکمت موسوی،مدیرکل میراث فرهنگی استان خوزستان نیز در این بازدید ابراز امیدواری کرد : پس از برطرف شدن مشکل جهانی"کرونا"، با تلاش های انجام شده خوزستان و مسجد سلیمان، دارای موزه صنعتی شاخص در سطح کشور و حتی جهان شود.
وی از آمادگی کامل اداره کل میراث فرهنگی خوزستان برای تعامل و همکاری با مدیریت موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت در این زمینه خبر داد.

ابوذر شجاعی،مسئول موزه نفت در شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجد سلیمان و نماینده مقیم مدیریت موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت در این شهرستان، با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه احداث بزرگترین موزه میراث صنعتی کشور در مسجدسلیمان،خاطرنشان کرد: صنعت نفت مفتخر است در راستای پاسداشت و نگهداری از میراث تاریخی خود،نخستین ساختمان احداث شده با کاربری صرفا موزه ای کل دوران پس از انقلاب را در مسجدسلیمان ایجاد كرده و مدیریت موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت،راهبری و مدیریت این پروژه ملی را با همکاری مناطق نفت خیز جنوب و شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان به عهده دارد.


1

 

2