کتابخانه موزه کارآموزان آبادان راه‌اندازی می‌شود

شنبه سیزدهم دي ماه 1399کتابخانه موزه کارآموزان آبادان راه‌اندازی می‌شود

موزه کارآموزان آبادان در نظر دارد تا در راستای ترویج فرهنگ مطالعه کتابخانه کوچکی را با محوریت تاریخچه آموزش فنی و ارتباط آن با صنعت نفت راه‌اندازی کند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پترومیوزیم، بدون شک نیاز شدید و مبرم آموزش در همه زمینه‌ها بر هیچ‌کس پوشیده نیست، در همین ارتباط موزه کارآموزان آبادان در نظر دارد تا در راستای ایجاد، تقویت و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و بر مبنای تداوم امر آموزش و فرآیند یادگیری، کتابخانه کوچکی را با محوریت تاریخچه آموزش فنی و ارتباط آن با صنعت نفت راه‌اندازی کرده و در دسترس اعضا و بازدیدکنندگان این موزه قرار دهد.
بخشی از کتاب‌های این کتابخانه به جزوات آموزشی کارآموزان سابق آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آبادان که اکنون از پیشکسوتان و خبرگان این صنعت به شمار می‌‌آیند، اختصاص داده شده است که شامل رشته‌های مختلف آموزشی در آموزشگاه حرفه‌ای آبادان است. به همین دلیل، به منظور پربارتر کردن موضوع کتاب‌ها، از پیشکسوتان این عرصه که ارزش و اهمیت امر آموزش را در زندگی خود درک کرده‌اند، دعوت به همکاری و همیاری می‌شود.
بخش‌های دیگر این کتابخانه به تاریخ، نفت، کتاب‌هایی با زبان انگلیسی که منبع و ماخذ جزوه‌های فارسی بوده‌اند و در انتها نیز بخشی به کتاب‌های متفرقه اختصاص یافته که شامل موضوعات غیرمرتبط به امر آموزش مانند شعر، رمان، داستان و غیره اختصاص یافته است.
به منظور بهبود عملکرد اجرای مراحل مختلف راه‌اندازی کتابخانه و تهیه فهرست کتاب‌های مناسب با طبقه‌بندی‌های کتابخانه، گروه مجازی اتاق فکر کتابخانه با حضور صاحب‌نظران و روسای کتابخانه‌های شهرستان آبادان تشکیل شده تا قدم کوچکی به سمت ایجاد شرایط و بستر مناسب برای علاقمندان به کتابخوانی فراهم شود.

"موزه كارآموزان آبادان" دومين موزه از طرح موزه هاي صنعت نفت، در محل آموزشگاه حرفه ای آبادان، گشايش يافته است. آموزشگاه حرفه ای آبادان در سال 1312 خورشيدی (1933 ميلادي) تاسيس شده و ساختمان اين آموزشگاه پس از مرمت و بازسازی و بازيابی اسناد مربوط به آن، در معرض بازديد عموم قرار گرفته است.