معاون طرح راه‌اندازی موزه و مرکز اسناد قوه قضاییه:

مرکز اسناد صنعت نفت، الگویی شایسته در راه‌اندازی مراکز آرشیوی در کشور است

سه شنبه سی ام دي ماه 1399مرکز اسناد صنعت نفت، الگویی شایسته در راه‌اندازی مراکز آرشیوی در کشور است

علی سروروی، معاون طرح راه‌اندازی موزه و مرکز اسناد قوه قضاییه در بازدید از بخش‌های مختلف مرکز اسناد صنعت نفت، با تقدیر از اقدام‌های صورت گرفته در این مجموعه، این مرکز را الگویی شایسته در راه‌اندازی مراکز آرشیوی در کشور دانست و ابراز امیدواری کرد که طرح در دست اجرای موزه و مرکز اسناد قوه قضاییه بتواند با بهره‌مندی از تجربیات دست‌اندرکاران مرکز اسناد صنعت نفت و الگو قرار دادن مدیریت موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت، اقدامی در خور و شایسته انجام دهد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت، دست‌اندرکاران طرح راه‌اندازی موزه و مرکز اسناد قوه قضاییه، که در شرف تاسیس قرار دارد، 29 دی ماه از مرکز اسناد و گنجینه‌های صنعت نفت بازدید کردند تا از نزدیک با اقدام‌ها و دستاوردهای این مرکز آشنا شوند.
فرشید خدادادیان، رئیس مرکز اسناد و گنجینه‌های صنعت نفت، ضمن خیرمقدم به کارشناسان قوه قضاییه، با معرفی مدیریت موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت و اقدام‌های انجام شده طی هشت سال گذشته، گفت: ایجاد موزه و مرکز اسناد در قوه قضاییه می‌تواند ضمن پاسداشت و نگهداری از مستندات، زمینه‌ای را برای حضور و بهره‌مندی پژوهشگران، دانشجویان و محققان از منابع و اسناد موجود در آن قوه ایجاد کند.
رئیس مرکز اسناد صنعت نفت با تاکید بر اهمیت و پایبندی به اصول امانتداری اظهار داشت: این مرکز آرشیوی، امانتدار مستندات تاریخی و حفظ و ارائه آنها به نسل‌های بعدی است و شرط اصلی امانتداری در این مجموعه و دیگر مراکز آرشیوی دیگر، رعایت اصل مهم «بی‌طرفی» است.
وی در ادامه گفت‌وگو، فرایند شناسایی، گردآوری، مرمت، نگهداری، مستندنگاری و معرفی اسناد و اشیای گردآوری شده در مرکز اسناد صنعت نفت را تشریح کرد و اذعان داشت که بهره‌مندی از نیروهای متخصص و توانمند، از مهم‌ترین شرط‌های موفقیت هر مرکز علمی و پژوهشی به شمار می‌رود.
خدادادیان به مجریان طرح موزه و مرکز اسناد قوه قضاییه نیز تاکید کرد که در ایجاد این مرکز در قوه قضاییه، دو اصل بی‌طرفی و توجه به نیروی کارشناسی متخصص را در دستور کار قرار دهند.
پس از این نشست، مدعوین از بخش‌های تاریخ شفاهی و پژوهش، فهرست‌نویسی و مستند‌نگاری اسناد، مرمت و ضدعفونی اسناد مکتوب و آرشیو مطبوعات و کتابخانه، گنجینه‌ها و مخازن عکس و فیلم و تجهیزات مربوطه، بخش مرمت و نمایشگاه اشیا و اسناد بازدید کردند و در هر بخش، کارشناسان، ضمن تشریح فرایند کاری خود، به سوالات کارشناسان بازدید‌کننده پاسخ دادند.

a1
علی سروروی، معاون طرح راه‌اندازی موزه و مرکز اسناد قوه قضاییه در بازدید از بخش‌های مختلف مرکز اسناد صنعت نفت، با تقدیر از اقدام‌های صورت‌گرفته در این مجموعه، این مرکز را الگویی شایسته در راه‌اندازی مراکز آرشیوی در کشور دانست و ابراز امیدواری کرد، طرح در دست اجرای موزه و مرکز اسناد قوه قضاییه، با بهره‌مندی از تجربیات دست‌اندرکاران مرکز اسناد صنعت نفت و الگو قرار دادن مدیریت موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت، بتواند اقدامی در خور و شایسته انجام دهد.
حسین سلیمی، مجری طرح موزه قوه قضاییه نیز با اشاره به ابعاد علمی و تخصصی فعالیت‌های صورت گرفته در مرکز اسناد صنعت نفت، بازدید از این مرکز را موجب ارتقای افق دید و چشم‌انداز کاری خود و همکارانش در انجام وظیفه خطیری که به عهده گرفته‌اند، برشمرد.