پنجمین موزه صنعت نفت در کرمان گشایش یافت

سه شنبه دوازدهم اسفند ماه 1399پنجمین موزه صنعت نفت در کرمان گشایش یافت

موزه نفت‌سوزها در کرمان، پنجمین موزه از مجموعه طرح‌های مدیریت موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت در باغ و عمارت کنسولگری قدیمی انگلیس در محله زریسف، با حضور مدیران صنعت نفت، مدیرکل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی و جمعی از مقامات فرهنگی استان کرمان گشایش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت، پنجمین موزه صنعت نفت بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه، ۱۲ اسفندماه) در حالی در شهر کرمان گشایش یافت که در 6سال گذشته و با آغاز به کار موزه‌های صنعت نفت، موزه‌هایی در شهرهای سبزوار، تهران و آبادان به بهره‌برداری رسیده است.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های مدیریت موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت، در سال آینده نیز موزه‌هایی در شهرهای مسجدسلیمان، کرمانشاه و مشهد مقدس افتتاح می‌شوند تا شمار موزه‌های گشایش‌یافته در صنعت نفت کشور را به عدد هشت برسانند.

موزه نفت‌سوزها در کرمان نخستین موزه اجتماعی – صنعتی کشور است که در عمارتی با معماری کم‌نظیر و اتاق‌های تودرتو، موضوعات متنوعی را با محوریت نفت‌سوزها به نمایش گذاشته است.

این عمارت در اواخر دوره زندیه و اوایل حکومت قاجار به دستور ابوالحسن خان محلاتی، حاکم وقت کرمان در محله زریسف با قدمتی بیش از هزار سال بنا شد.

موزه نفت‌سوزها در کرمان در روزهای نوروز سال آینده، پذیرای گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود.